کد خبر 443603
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۴

شبکه خبری المیادین به نقل از وزارت دفاع یمن اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی کنترل ورودی های جنوبی و غربی شهر مأرب در شمال شرق یمن را به دست گرفته اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی یمن (سبا) سه شنبه شب گزارش داد که ارتش و کمیته های مردمی در مناطق مختلف استان مارب با حمله به نیروهای القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب الاصلاح، در حال پیشروی هستند.

یک مقام نظامی به این خبرگزاری گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بر منطقه مفرق الضیق به طور کامل مسلط شده و امنیت جاده اصلی منطقه المخدره را نیز تامین کرده اند.

این منبع خاطرنشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی همچنین بر تعدادی از اماکن مهم ورودی های جنوبی و غربی شهر مارب مسلط شده و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از عناصر تروریستی دهها نفر را نیز به اسارت گرفتند.

وی افزود: ارتش در منطقه الجدعان نیز به پیشروی و پاکسازی منطقه از لوث عناصر تروریستی و نیز برقراری امنیت جاده اصلی و پاکسازی کامل مناطق استان مارب ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، درگیری های شدید در منطقه جریان دارد و تلفات جانی و خسارت های مادی زیادی به تروریست ها وارد شده است.

این در حالی است که «روبرت کولفیل» سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که از آغاز حملات در یمن در 26 مارس (ششم فروردین) تاکنون دست کم یک هزار و 693 غیر نظامی کشته و سه هزار و 829 تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرده است که با تدوام حملات هوایی عربستان و از کار افتادن مخازن آب آشامیدنی منطقه خور مکسر شهر عدن، 500 هزار نفر از مردم این شهر از دسترسی به آب آشامیدنی و غذا محروم شده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از فروردین ماه سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند.

بر اثر این حملات تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مسکونی در یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و زخمی شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس