کد خبر 440419
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

عربستان سعودی با ادامه نقض آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن، منطقه ای مسکونی در صنعا پایتخت را بمباران کرد که بر اثر آن، 28غیر نظامی زخمی شدند. اکثر این افراد زن و کودک هستند.

به گزارش مشرق، یک مقام محلی در استان صنعا گفت: جنگندهای عربستان ظهر یکشنبه با بمباران منطقه «قاع بیت بوس« در صنعا، 28 غیرنظامی از جمله 10 زن و 9 کودک را زخمی کردند.

در جریان این بمباران 8 خانه نیز به طور کامل ویران و خسارت هایی به بیش از 20 خانه وارد شد و به تعدادی از خودروهای شهروندان و دارایی های آنان نیز خسارت هایی وارد آمد.

وی خاطرنشان کرد که دشمن متجاوز با کشتن شهروندان و نابودی تاسیسات و مراکز عمومی، حقد و کینه خود را علیه ملت یمن نشان می دهد.

این مقام یمنی از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه و مراکز حقوقی خواست، مسئولیت اخلافی خود را در قبال کشتار ملت یمن و نابودی و محاصره آنان توسط دشمن متجاوز، انجام دهند.

وی تاکید کرد که عربستان متجاوز به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، به هیچ وجه متعهد نبوده است.

سازمان ملل پنجشنبه گذشته برقراری یک آتش بس غیرمشروط در یمن را از جمعه شب تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه دراین باره گزارش داد که سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که «آتش بس غیرمشروط» در یمن از ساعت 23:59 دقیقه جمعه شب به وقت محلی (20:59 به وقت گرینویچ) آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان،17 ژوئیه ادامه می یابد.

با این حال ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این مدت بارها آتش بس را نقض کرده و با بمباران مناطقه مختلف یمن، مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور) به کمک نیاز دارند و 13 میلیون تن نیز با کمبود غذا روبه رو هستند.

براساس گزارش های سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 تن در چند ماه اخیر در یمن کشته شده اند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس