کد خبر 439464
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

یک روزنامه اسپانیایی آمار نگران کننده ای از بازگشت تروریست های مغربی از عراق، سوریه و لیبی و خطر آن برای اسپانیا به عنوان همسایه مغرب منتشر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه اسپانیایی "کانفیدنشال" تعداد این تروریست ها را چندین هزار نفر تخمین زد و اعلام کرد: تروریست هایی که از میدان جنگ بازگشته اند، تصمیم دارند که حملات تروریستی را در مغرب و اسپانیا که از نظر جغرافیایی به هم نزدیک هستند، اجرا کنند.

این منبع به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: اماکن استقرار عناصر خطرناک تر، شناسایی شده و زیر نظر است و آن ها در طنجه، تطوان و الناظور مستقر هستند.

سایت مغربی "هسپرس" تأکید کرد، اسپانیا به شدت از تروریست های مغربی که از جنگ درکنار گروه های تندرو درعراق و سوریه بازگشته اند نگران است؛ چرا که روزانه 15 هزار نفر از مرزها عبور می کنند که بررسی هویت تک تک آنان کاری دشوار است.

براساس آمارهایی که مرکز دیده بان حقوق بشر شمال به تازگی منتشر کرده است، آنچه نگرانی اسپانیا را بیشتر می کند، این است که شمار زیادی از کسانی که برای جنگ به داعش پیوسته اند، از مناطق شمال مغرب شامل الفنيدق و تطوان هستند و این مساله بر نگرانی اسپانیا افزوده است؛ اگر چه روند پیوستن به گروه داعش از اوایل سال جاری کاهش یافته به طوری که در ماه گذشته، میانگین پیوستن آنان به تروریست ها در هر ماه، 30 نفر بوده است.

"محمد حصاد" وزیر کشور مغرب ماه گذشته از حضور هزار و 350 مغربی از جمله 220 نفر از زندانیان سابق در صف تروریست های داعش خبر داد و گفت که برخی از آن ها دو تابعیت مغربی و اروپایی دارند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس