کد خبر 433955
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به دنبال حملات تروریستی مرگبار در فرانسه، تونس و کویت، وزیر کشور ایتالیا از افزایش سطح هشدار تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا تاکید کرد که هیچ کشوری بدون ریسک و خطر نیست، ما سطح هشدار و آماده باش را افزایش داده ایم تا تدابیر امنیتی برای حفاظت از مکان های حساس را ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: شاهد 3 حمله بودیم که در ده ها نفر بر اثر آن در 3 نقطه جهان کشته شده اند، این 3 حمله با یک چیز مرتبط بوده اند: خشونت و ترور.

ایتالیا در ماه ژانویه نیز پس از حملات تروریستی پاریس، سطح هشدار امینتی را به افزایش داده بود. اسپانیا نیز روز جمعه سطح هشدار ترور را از متوسط به بالا افزایش داده است.

ژرژ فرناندز دیاز وزیر کشور اسپانیا در این باره تاکید کرد که با توجه به حملات مرگبار تروریستی که اتفاق افتاده است، اسپانیا تصمیم گرفته تا سطح آماده باش مقابله با حملات تروریستی را افزایش دهد.

وی این اظهارات را پس از نشست مقام های ارشد مقابله با تروریسم و مقام های اطلاعاتی اسپانیا مطرح کرده است.وزیر کشور اسپانیا گفت: ما در حال مبارزه با وحشیگری علیه تمدن بشری هستیم.

داعش مسئولیت بمبگذاری در مسجد شیعیان کویت را که منجر به کشته شدن حداقل 25 نفر شده بر عهده گرفته است. 37 نفر نیز بر اثر تیراندازی در یک هتل تونس جان باخته اند. در حمله تروریستی دیگری به یک کارخانه گازی در فرانسه نیز یک نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این دو حمله تروریستی را نیز بر عهده گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس