کد خبر 433063
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

نتایج نظرسنجی اخیر موسسه تحقیقات پیو از افزایش روزافزون بی اعتمادی و ضدیت با آمریکا در بین آلمانی‌ها خبر داده و نشان داد که در بین متحدان آمریکا تنها ترکیه در این راستا وضعیت بدتری نسبت به آلمان دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، در حالی که اعتبار ایالات متحده در دنیا نسبتا خوب است اما بر اساس نتایج یک بررسی وضعیت در آلمان این گونه نیست.

بر اساس نتایج یک نظر سنجی جدید مرکز تحقیقات "پیو" تنها پنجاه درصد آلمانی ها یک تصویر خوبی از آمریکا دارند و 45 درصد آن ها تصویر بدی را از ایالات متحده آمریکا دارند.

بر این اساس، ارزیابی ها درباره ایالات متحده در بین متحدان این کشور تنها در ترکیه وضعیت بدتری نسبت به آلمان دارد. در حالی که تصویر آمریکا در اوایل دوران ریاست جمهوری آمریکا در سال 2009 به طرز محسوسی روشن بود اما از سال 2011 بار دیگر ارزیابی آلمانی ها درباره آمریکا بدتر شده است.

آمارها تصویر کلی نفرت روزافزون از آمریکا در آلمان را تایید می کنند و همچنین این مسئله خود را در موضع رد آلمانی ها در قبال قرارداد تجارت آزاد آمریکا با اروپا موسوم به "تی تی آی پی" نشان می دهد.

بر اساس این بررسی به استثناء کشورهای مسلمان عربی و روسیه ایالات متحده تقریبا از اعتبار بالایی در دنیا برخوردار است.

بر اساس این بررسی بخصوص اروپاییان درباره رویکردهای آمریکا نسبت به مسئله حقوق شهروندی و مدنی دید منفی داشته و به این مسئله انتقاد دارند.

بر این اساس تنها 43 درصد آلمانی ها بر این عقیده اند که دولت آمریکا از حقوق مدنی حمایت می کند. در اسپانیا 50 درصد، در فرانسه 52 درصد و در انگلیس 57 درصد و در ایتالیا 71 درصد چنین اظهار نظری را داشتند.

در این میان فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در آلمان بخصوص تاثیرات منفی در آلمان داشته است. در آلمان و همچنین فرانسه و انگلیس امروزه افراد کم تری نسبت به سال 2008 و پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش که تقریبا در اروپا منفور بود اعتقاد دارند که دولت آمریکا به حقوق مدنی احترام می گذارد.

همچنین 68 درصد آلمانی ها متدهای شکنجه آمریکا را برای مقابله با خطر تروریسم رد می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس