مقامهای امنیتی در کشورهای اروپایی از احتمال بازگشت هزاران تروریست به خاک کشورهای اروپایی به دلیل شکست های داعش در عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش مشرق، سرویس های امنیتی در اروپا در حال بررسی بازگشت هزاران ترویست به خاک کشورهای این قاره بعد از شکستهای داعش در عراق و سوریه هستند. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، با آنکه داعش در ماههای گذشته متحمل شکستهای سنگینی در عراق و سوریه شده و بخشهای زیادی از سرزمینهای اشغال شده در این دو کشور را از دست داده تعداد ترویستهایی که تا کنون به اروپا بازگشته اند، انگشت شمار بوده است. طبق آمارهای این روزنامه، تا کنون تعداد تروریستهایی که به انگلیس بازگشته اند هنوز دو رقمی نشده است. 

مقامهای سرویسهای امنیتی اروپا ضمن بیان اینکه بازگشت این تروریستها به خاک کشورهای اروپایی این کشورها را با تهدیدهای امنیتی رو به رو خواهد کرد بر ضرورت داشتن رویکردی هماهنگ برای مقابله با این بحران قریب الوقوع تأکید کرده اند.

از زمان آغاز جنگ در سوریه، حدود 27000 پیکارجوی خارجی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند. بین پنج تا هفت هزار نفر هم برای پیوستن به سایر گروه های تروریستی مانند جبهه النصره به سوریه رفته اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس