کد خبر 435207
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

سازنده مجسمه شهید مهدی باکری گفت: امشب مجسمه هشت و نیم متری این شهید در محل تقاطع اتوبان باکری و همت نصب و تا پایان هفته مراحل سنگ‌کاری پایه آن انجام می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، قدرت‌الله معماریان، مجسمه‌ساز حوزه هنری در گفت‌وگو با ایکنا درباره ساخت پیکر شهید مهدی باکری عنوان کرد: کار ساخت مجسمه شهید باکری به پایان رسیده و امشب نصب می‌شود. همچنین تا پایان هفته سنگ‌کاری و کار روی دیواره آن به پایان می‌رسد.

معماریان تاکید کرد: قرارداد ساخت این مجسمه هشت متری چهار سال پیش بسته شد و در صورت اعلام به موقع محل نصب می‌توانستم آن را در مدت هشت ماه تحویل دهم. البته تاخیر در تعیین محل نصب باعث شد ظرافت بیشتری را در کار اعمال کنم.

معماریان گفت: این مجسمه در اتوبان همت، خروجی به سمت باکری شمال نصب می‌شود. اکنون در حال ساخت مجسمه «انتظار مادران شهدا» هستم که تا یک ماه دیگر در پردیس بانوان واقع در خیابان مشیریه نصب می‌شود. مدلاژ مجسمه انجام شده و به زودی قالبسازی خواهد شد.

این مجسمه‌ساز افزود: این مجسمه چهار و نیم متر ارتفاع و چهار و نیم متر طول و یک متر و 30 سانتی‌متر عرض دارد.

وی همچنین گفت: پس از این مجسمه، کار روی پیکره سه متری جلال آل‌احمد را برای نصب در بلوار جلال آل‌احمد آغاز می‌کنم.

شهید مهدی باکری در سال 1333 در میاندوآب به دنیا آمد. وی با حضور در جبهه در مدت کوتاهی مدارج ترقی را طی کرد و در عملیات فتح‌المبین با عنوان معاون تیپ نجف اشرف در کسب پیروزی موثر واقع شد.

در همان عملیات از ناحیه چشم مجروح شد و پس از بهبودی در عملیات‌های بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار و عملیات خیبر شرکت کرد. وی در مجموعه عملیات‌های والفجر با عنوان فرمانده لشکر 31 عاشورا در جبهه حضور داشت.

در حین عملیات بدر در حالی که نیروهای عراقی با محاصره کامل سربازان تحت امر باکری در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی‌مانده بودند، وی بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در 25 اسفند 63 به شهادت رسید. بزرگراه شهید باکری در غرب تهران به منظور یادبود این شهید نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    کاره خوب و بجایی است البته اگر سبزهای سوسول ناراحت نشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس