صبح امروز پیکر مادر سردار شهید حسن شفیع زاده فرمانده و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس با حضور گسترده مردم تشییع و تدفین شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امروز سه شنبه دوم تیر1394 پیکر بانو فاطمه کوچه مشک لر مادر معظم سردار شهید حسن شفیع زاده فرمانده و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس با حضور گسترده خانواده های معظم شاهد وایثارگر ، فرماندهان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، مردم و مسئولین ، تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تدفین شد.

مادر شهید حسن شفیع‌زاده که از هفته گذشته بر اثر بیماری در بیمارستان شهید محلاتی تبریز بستری شده بود روز گذشته اول تیرماه 94 بعد از گذشت 28 سال از شهادت فرزندش دار فانی را وداع گفت و به سوی او پرکشید.

مراسم شام غریبان این مادر بزرگوار شهید سه شنبه شب ساعت 22:30الی 24:30 بعد از افطار در مسجد طوبی تبریز و مجلس ترحیم روز پنجشنبه 5تیرماه 1394در همان محل برگزار خواهد شد.

سردار شهید حسن شفیع زاده و توپخانه سپاه

شهید حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در واقع بنیانگذار آن محسوب می‌شد. او فرزند تبریز و هم رزم شهید مهدی باکری بود و در بسیاری از نقش آفرینی‌های جنگ، همراه باکری دست به خلاقیت‌های عظیمی زده است. نام و شهرت او را در جنگ همه با توپخانه می‌شناسند. چون او توانست قسمت اعظم یگان‌های دشمن، قبل از رسیدن به خط مقدم و درگیری با رزمندگان در عملیات‌های مختلف منهدم کند.

او در مرداد سال 1336 ه.ش در یک خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مؤمن، متدین و مقلد امام پرورش یافت. سادگی، بی آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبانزد همه بود. در محله محور همسالان خود بود. به مسجد که می رفت از جمله کسانی بود که در به پذیرایی عزاداران حسینی کمک می‌کرد.در سن 12 سالگی پدرش را از دست داد. چون فرزند ارشد خانواده بوددر مورد خانواده احساس مسئولیت زیادی داشت. به همین دلیل بیشتر از گذشته هم درس می‌خواند و هم به مادرش کمک می‌کرد.

در جنگ تحمیلی پس از عملیات فتح المبین، شهید شفیع زاده متوجه شد که با گسترش سازمان رزمی مردمی، برای انجام عملیات بزرگ، نیاز به تشکیلات پشتیبانی آتشی به نام توپخانه است. با همفکری تنی چند از فرماندهان، ضمن پی‌ریزی و سازماندهی اولین آتشبارهای توپخانه، مسئولیت هماهنگی پشتیبانی آتش در قرارگاه فتح در عملیات بیت‌المقدس را به عهده گرفت و به خوبی از عهده آن برآمد. او با برخورداری از ابتکار، خلاقیت و آینده نگری، همیشه طرح‌های دراز مدت ارائه می‌داد، ضمن آنکه بر مسأله آموزش نیروها نیز تأکید فراوان داشت. بعدها با تلاش بی وقفه و شبانه روزی خود، قبضه‌های غنیمتی را در قالب توپخانه‌های لشکری و گردان‌های مستقل توپخانه، به سرعت سازماندهی کرد و در عملیات رمضان، اکثریت قریب به اتفاق توپ‌ها را علیه دشمن بعثی بکار برد و با به دست آوردن توپ‌های غنیمتی بیشتر، گروه‌های توپخانه را به استعداد چندین گردان شکل داد.

در طول 8سال دفاع مقدس، شهید بزرگوار حسن شفیع‌زاده در سمت فرمانده توپخانه سپاه در عملیات‌های بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر 2، والفجر 4، خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و 10 شرکت داشت. او که از دوستان صمیمی و یاران فداکار شهید سردار حسن تهرانی مقدم بود، همیشه و در اکثر عملیات‌ها در کنار این یار روزهای رزم خوش درخشید.

شهید شفیع زاده در تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال 1366در منطقه عملیاتی کربلای 10، در شمالغرب (منطقه عمومی ماووت) به شهادت رسید. شهید شفیع زاده ضمن شرکت در کلیه صحنه‌های عملیاتی، مسئولیت فرماندهی توپخانه و طرح ریزی و هدایت آتش پشتیبانی را در قرارگاه‌های مختلف به عهده داشت و آخرین مسئولیت ایشان فرماندهی توپخانه نیروی زمینی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس