معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: ساخت پنج سردیس شهدای رسانه به پایان رسیده و تا پایان تیر در بوستان گفت‌وگوی تهران نصب می‌شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، هادی مظفری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت پنج سردیس شهدای رسانه به پایان رسیده و تا یک ماه دیگر در بوستان گفت‌وگوی تهران نصب می‌شوند، عنوان کرد: به زودی شاهد نصب پیکره شش متری از شهید مهدی باکری در بزرگراه منتسب به نام وی خواهیم بود.

مظفری افزود: این پیکره اثر استاد قدرت‌الله معماریان است و در نظر داریم پیکره سایر شهدای شاخص دفاع مقدس را نیز در میادین و بزرگراه‌های تهران نصب کنیم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین گفت: از ابتدای فروردین تعدادی از تصاویر شهدا که در ستون پل مناطق مختلف شهر نصب بودند، به دلیل قدمت و کهنگی قاب جمع‌آوری شده‌اند که به زودی تصاویر تازه‌تری با کیفیت مناسب جایگزین آنها می‌شوند.

وی افزود: 50 درصد این تصاویر آماده و نصب شده‌اند و مابقی نیز به زودی نصب خواهند شد. البته در نصب تصاویر جدید با تغییراتی در جانمایی آنها روبه‌رو هستیم و ممکن است جابه‌جایی‌هایی دیده شود.

نصب مجسمه انتزاعی «رهایی» در اتوبان همت

مظفری همچنین گفت: به زودی شاهد نصب مجسمه انتزاعی حجمی با موضوع دفاع مقدس به نام «رهایی» در بزرگراه شهید همت خواهیم بود. این مجسمه اثر زنده‌یاد شاهپور میرزایی است.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران دنبال می‌کند، پرداختن به شهدای دفاع مقدس است که این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا هر سال دست کم 10 مجسمه از شهدای دفاع مقدس در مناطق مختلف شهر تهران نصب می‌شود.

مظفری با بیان اینکه اخیرا مجسمه شهیده محبوبه دانش در میدان شهدا نصب شده، گفت: اخیرا از سوی شهرداری تهران تندیس شهید مصطفی چمران اثر استاد شیخ الحکما برای نصب در یکی از شهرهای لبنان اهدا شده است.
*ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس