در یکی از ویدئو کلیپ‌های ساخته شده از سوی این پایگاه، دو تن از مقامات ارشد ایرانی ( رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان) پس از حصول مذاکرات را به تصویر می‌کشد. صرفنظر از ایرادات لهجه‌ای و کلامی، نوع پردازش صحنه‌ها تصنعی و بازی بازیگران مضحک به چشم می‌آید.

گروه جنگ نرم مشرق - در حالی که مذاکرات هسته ای ایران ادامه دارد، جریانی در آمریکا همچنان خط رسانه‌ای ایران هراسی اتمی را دنبال می کند. یک کمپین جدید با تاسیس سایت  IranTruth.org برای خطرناک‌ جلوه‌ دادن ایران در نظر جامعه و رسانه‌های آمریکا به تازگی راه اندازی شده است.

کمپین مورد نظر تحت پروژه "مرکز سیاست‌های امنیتی" (CSP) از طریق تصویر و فیلم و مقالات گوناگون سعی در القاء ایران هراسی در مخاطب و بزرگ نشان دادن خطر و تهدید ایران برای آمریکا و دوستانش دارد. دیوید ریدبوی (David Reaboi) -موسس وب‌سایت مذکور- در مصاحبه اخیر خود با فری بیکن، صراحتا اعلام کرد که "اکنون باید به آنان که آگاهی می‌دهیم، بر طبل‌ها کوفته و اتفاق درست را رقم بزنند".

کمپین ضد ایرانی در تلاش برای ایجاد خلل در مذاکرات هسته‌ای

ریبوی، با زیرکی موضوع ایران هراسی را به بخش‌های مختلف شامل "تسلیحات هسته‌ای"، "ویرانی در خاورمیانه"، "وحشت در قاره آمریکا"، و "وحشت و تبعیض در امور حقوق بشری" تقسیم کرده تا بطور وسیع در ذهن مخاطب جای بگیرد. این نوع طبقه‌بندی، به تدریج و با مطالعه بخش‌های مختلف به مخاطب این باور را القا می‌کند که پس این همه تلاش برای مخالفت با مذاکرات هسته‌ای بی‌دلیل نیست و توجیه منطقی دارد. ریدبوی در ادامه گفتگوی خود گفته "مقالات زیادی در زمینه خطر ایران وجود دارد اما مردم نیاز به پس زمینه در این مورد دارند".

معرفی ماهیت CSP
اما برای پی بردن به حقیقت قضیه، نیاز به شناخت بیشتر مرکز سیاست امنیتی داریم. CSP، در سال 1988 در دوران رونالد ریگان توسط فرانک گافنی یکی از مقامات ارشد پنتاگون که یک نومحافظه‌کار بود تاسیس شد و تاکنون به سه هدف خود رسیده است: ارتقا برنامه سلاح‌های غیر متعارف، القاء دید اسراییل‌نهاد به صلح در خاورمیانه، و طراحی جنگ علیه تهدید اسلامگرایان تندرو. این سازمان مدعی است که هدفش ارتقا سیاست‌های امنیت ملی با توسل بر همه عناصر قدرت ملی است. به اعتقاد این سازمان، فلسفه حصول صلح از طریق استقامت نه قدرت نظامی که باوری است مبنی بر اینکه قدرت ملی آمریکا در دنیا به عنوان یگانه عامل کاریزماتیک صلح و ثبات حفظ شود.

از زمان آغاز کار دولت دکتر حسن روحانی، این سازمان در تلاشی پیوسته و با ارائه تزهایی از سوی برخی از عواملش همچون کلیر لوپز و فرد فلیتز پیوسته به جمهوریخواهان کنگره و سنا فشار آورده که هر گونه توافق هسته‌ای با ایران، تهدید بزرگی برای آمریکا و شرکایش خواهد بود. لذا، نمایندگان باید از هر گونه اعمال تحریم بیشتر علیه ایران حمایت بی‌دریغ داشته باشند. گافنی، به شدت عملکرد و دیپلماسی اوباما نسبت به ایران را زیر سوال برده و کاهش بودجه ارتش از سوی وی را عملی حماقت‌بار می‌خواند. وی معتقد است که اوباما به دلیل عملکردش در مقابل ایران، چین، و سوریه فردی نالایق است.


معرفی وب‌سایت Irantruth

وب‌سایت Irantruth که از متعلقات CSP است، رویکردی کاملا خصمانه نسبت به ایران دارد. این دشمنی افسار گسیخته که غالبا به شکل ارائه مطالب و ویدئو کلیپ‌های بیشتر مضحک نمایان می‌شود، به راحتی قابل دریافت و فهم است.

کمپین ضد ایرانی در تلاش برای ایجاد خلل در مذاکرات هسته‌ای


در یکی از ویدئو کلیپ‌های ساخته شده از سوی این پایگاه، دو تن از مقامات ارشد ایرانی (که اشاره به رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان دارد) پس از حصول مذاکرات را به تصویر می‌کشد. صرفنظر از ایرادات لهجه‌ای و کلامی (مانند ادای ترحیم به جای تحریم)، نوع پردازش صحنه‌ها تصنعی و بازی بازیگران بیشتر مضحک به چشم می‌آید.

در این ویدئو، لحظه رساندن مژده پیروزی در مذاکرات از سوی وزیر خارجه به رییس جمهور ایران به تصویر کشیده می‌شود. آنچه از گفتگوی این دو برمی‌آید، اشاره مستقیم کارگردان به کارشکنی آمریکایی‌ها در مذاکرات به نفع ایران، و دو دوستی تقدیم کردن موقعیت خلق بمب به ایران از سوی اوباما -که دوست ایرانی‌ها معرفی شده است- دارد.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آقای م ر ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    حالم بهم خورد... واقعا مضحکه
  • امیر ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    این دو بازیگر که افغانی هستند ،هم قیافه ی آن ها و هم زبان آن ها کاملا افغانی هستند. ومعلوم است که همان داعشی های ساخته وپرداخته دست اسراعیل هستند.
  • میراب ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    مجید دلبندم تسلیحات نه تسهیلات
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    لینک دانلود خرابه گویا...
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    خیلی ها منافعشان در خطر است چه داخل و چه خارج از ایران
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    جهوددهای بی خود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس