کد خبر 432432
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه از رئیس جمهوری آمریکا خواست دولت چین را به دلیل دست داشتن احتمالی هکرهای چینی در هک اطلاعات کارمندان دولت این کشور تحریم کند..

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سناتور مارکو روبیو در نامه ای به باراک اوباما نوشت دولت آمریکا باید تحریم هایی را علیه پکن به اتهام نقش داشتن در هک بزرگ اطلاعات کارمندان فدرال آمریکا اعمال کند.

این سناتور جمهوریخواه نوشته است: من خواستار آن هستم که هرچه سریعتر تحریم هایی مالی و اقتصادی را علیه هکرها اعمال کرده و آنها را تحت تعقیب جنایی قرار دهید.

در روز چهارم ماه جاری میلادی، دفتر مدیریت اطلاعات کارمندان دولتی آمریکا اعلام کرد که هکرهای اینترنتی به اطلاعات شخصی میلیون ها نفر از کارمندان سابق دولت فدرال دست یافته اند. رسانه های آمریکایی از قول مقامات این کشور دولت چین را مسئول این حملات سایبری دانستند. این در حالی است که دولت اوباما تاکنون رسما اتهامی را متوجه دولت چین نکرده است.

این نامه در حالی ارسال شده که قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جان کری وزیر امور خاجه و جیکوب لو وزیر خزانه داری آمریکا با همتایان چینی خود دیدار داشته باشند.

روبیو در این نامه تصریح کرده است که وزیر خزانه داری آمریکا در این دیدارها باید به طرف چینی خود بگوید که آمریکا علیه آژانس های دولتی چین یا هر موسسه اقتصادی این کشور که در پس حمله سایبری بزرگ به این کشور قرار داشته، تحریم اعمال خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    چین کافیه اوراق قرضه آمریکا را به حراج بذاره. بدون شلیک یک گلوله کل آمریکا نابود میشه.
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    کشورای جهان باید به استفاده از دلار پایان بدهند تا امریکا اینجوری ازشون سواری نگیره
  • عبدالرحمن ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    این سناتور امریکایی باید بدونه قدرت اقتصادی چین خیلی فراتر از اونه که بخواد با تحریم امریکا دچار رکود بشه چین لقمه خیلی بزرگیه حتی بزرگتر از خود شکارچی ای مثل امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس