کد خبر 431642
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود در واکنش به تیراندازی در کلیسای سیاهپوستان چارلستون نوشت ابراز همدردی کافی نیست، زمان آن رسیده که کاری بکنیم.

به گزارش مشرق، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله مسلحانه یک جوان سفیدپوست آمریکایی به کلیسای «ایمانوئل» و کشتن 9 سیاهپوست آمریکایی گفت: ابراز همدردی کافی نیست. وقت آن رسیده که کاری در اینباره بکنیم.

اوباما در صفحه توییتری خود همچنین به اقدام خانواده‌های قربانیان این حادثه اشاره کرد که گفتند عامل مسلح این حادثه را می‌بخشند.

وی در اینباره گفت: در میان تاریک‌ترین تراژدی که به وقوع پیوست، خوبی و نجابت مردم آمریکا از بین خانواده این قربانیان می‌درخشد.

وی با اشاره به آمار بالای تیراندازی در آمریکا در توییتر خود نوشت: به نسبت جمعیت، ما همدیگر را 297 برابر بیش از ژاپن، 49 برابر بیش از فرانسه و 33 برابر بیش از اسرائیل با اسلحه می‌کشیم.

«دیلان روف» روز پنجشنبه هفته گذشته به یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سیاهپوستان در شهر «چارلستون» ایالت کارولینای جنوبی حمله کرد و 9 نفر از سیاهپوستان را با گلوله کشت و مأموران پلیس او را دستگیر کردند.

شبکه بی بی سی نیز دو تصویر از روف منتشر کرد که در یکی از آنها وی در حال آتش‌ زدن پرچم آمریکا بود و در دیگری پرچم کنفدراسیون را به دست گرفته بود.

طبق این گزارش، پرچم کنفدراسیون در حال حاضر به عنوان نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان شناخته می‌شود که در زمان جنگ داخلی دیدگاه غالب در ایالت‌های جنوبی بود.

بی بی سی گزارش کرد که هنوز مشخص نیست که چه کسی این تصاویر را بر روی اینترنت قرار داده است زیرا درست ساعاتی بعد از آنکه بر روی اینترنت قرار گرفت، آن را حذف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس