امام جمعه مشهد گفت: جاهلیتی که امروز بی‌دین‌ها دارند، از جاهلیت اعراب بدتر است.

آیت‌الله علم الهدی: جاهلیتی که امروز بی‌دین‌ها دارند، از جاهلیت اعراب بدتر است
به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دیروز در ادامه تفسیر سوره مبارکه محمد(ص)، اظهار داشت: اصل فطرت مردم بر خداشناسی است و اگر کسی خودش جلوی کشش باطنی‌اش را گرفته و هرکار بخواهد انجام دهد، خودش «صد عن سبیل الله» کرده است بنابراین برخی مفسرین می‌گویند هرکافری صد عن سبیل الله کرده است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه عبارت «صد عن سبیل الله» به معنای «منع کردن از راه خدا» است، افزود: صد عن سبیل الله گاهی به زور است، مانند کاری که روسای قبایل عرب در صدر اسلام انجام می‌دادند و هر کس به خدا ایمان داشت را شکنجه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در ابتدا به اسلام می‌گرویدند، بردگانی بودند که در اسارت روسای قبایل عرب بودند، مانند بلال حبشی که اربابش او را به میدان مکه آورد و دستور داد او را آن قدر شکنجه کنید که یا جان دهد یا از اسلام و پیامبر(ص) دست بردارد؛ اما بلال تا نفس داشت «الله اکبر» و «لا اله الا الله» می‌گفت.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: کار ما در مقابله با قدرت‌های استکباری دنیا به جایی رسیده که تمام طرح‌هایشان بسته شده و متوسل به زور شده‌اند تا جلوی راه خدا را بگیرند.

امام جمعه مشهد مقدس از عملیات روانی به عنوان روشی برای بازداشتن کفار از گرایش به دین خدا یاد کرد و گفت: اینکه فضایی را به وجود می‌آورند تا اگر کسی خواست به خدا ایمان آورد، مردم او را تخطئه کنند، عملیاتی روانی است و در «صد عن سبیل الله» جز زور هیچ رفتار دیگری مؤثرتر از عملیات روانی نیست.

وی در تبیین نحوه استفاده کفار از شیوه عملیات روانی علیه پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: این کار را علیه پیامبر(ص) انجام دادند چراکه به واسطه حمایت ابوطالب و حمزه سیدالشهدا حریف ایشان نمی‌شدند، لذا به وی لقب ساحر دادند تا هر کسی به ایشان ایمان آورد، وی را مسحور پیامبر(ص) معرفی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تأکید بر اینکه امروز هم وقتی در عرصه انقلاب کسی حرفی می‌زند، برخی به او ناروا می‌گویند، اظهار داشت: جاهلیتی که امروز بی دین‌ها دارند، از جاهلیت اعراب بدتر است؛ کسی حساب نمی‌کند که مگر این فرد چه کاری انجام داده است که به او اهانت کرده و مسخره‌اش می‌کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس