آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: یکی از نعمت‌های الهی که خدا در این قرن به ما داد وجود امام بود و اگر امام را تحریف کنند، یعنی دارو را تبدیل به سم کرده‌اند.

به گزارش مشرق، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی اظهار داشت: امروز جامعه و خواص ما بر سر یک دوراهی قرار دارند، یا باید حرف قرآن را بپذیریم که اگر همه علیه شما باشند، خداوند می‌تواند شما را پیروز کند و نصرت دهد، کما اینکه این اتفاق افتاده است؛ یا باید بگوییم اینها تعارفات است و واقعیت امر چیزی جز سازش نیست. متأسفانه امروز کسانی که امروز دنبال سازش با همه دنیا هستند، کم نیستند و بخشی از جامعه و سیاستمداران ما به این سو تمایل دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در این شرایط، راهی جز هدایت نداریم. ما نمی‌خواهیم با مخالفان و جاهلین برخوردی متعصبانه، زورمدارانه و برتری طلبانه داشته باشیم؛ ما باید کاری کنیم که خدا دوست دارد و جامعه حقایق را بهتر بفهمد تا با فکر خودش تحلیل و انتخاب کند. در این میان باید جاهلینِ بدون غرض و مرض را با احسان، صمیمیت، مدارا، مهربانی و حتی دادن مقداری زکات، جذب و هدایت کرد.

آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به مطلبی مبنی بر اینکه اخیرا  آقای هاشمی رفسنجانی گفت «تمدنی که امام می‌خواست این انقلاب ایجاد کند، دچار انحراف شده است» و حتی از شما به‌عنوان یکی از تحریف‌گران امام نام می‌برند اظهار داشت: کسانی که ما را متهم به تحریف می‌کنند [آقای هاشمی رفسنجانی]، در واقع افترا می‌زنند و افترا از قدیمی‌ترین شگردهای شیطانی است. یکی از نعمت‌های الهی که خدا در این قرن به ما داد، وجود امام بود. اگر امام را تحریف کنند، یعنی دارو را تبدیل به سم کرده‌اند. نتیجه این است که به ‌جای بهبود، مرگ خواهد بود. کفران نعمت نتیجه‌ای جز این ندارد و این یک قاعده قطعی و استثناناپذیر الهی است. برای همین، همان‌طور که رهبری فرمودند اگر راه امام گم شود، ملت ایران سیلی می‌خورد. جامعه ما در حال رشد است و هر  قدر جامعه رشد می‌کند، امتحان‌ها و فتنه‌های آن پیچیده‌تر و سنگین‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به «رفوزه شدن برخی بستگان امام» گفت: در سال‌های ابتدای بعثت، از جمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای ١٤٠٠ سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی(س). برخی حق را می‌شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار می‌کنند. روح برتری‌طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه این دیدار گفت: من بارها عرض کرده‌ام که خدای جبهه با خدای دانشگاه فرقی ندارد و همان خدا، خدای مطبوعات و رسانه‌ها نیز هست و فرای همه مناسبات مادی، سیاسی، روابط و... شما را یاری خواهد کرد. با شناختی که از شما دارم، ان‌شاءالله در این جهاد فرهنگی نیز مانند گذشته موفق و پیروز می‌شوید و به خدمات خود ادامه خواهید داد.


منبع: ماهنامه عصر اندیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس