کد خبر 435312
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که «با دین و دستورات دینی سعادت ابدی انسان تأمین می‌شود» گفت: اگر دستورات دینی عملی شود خانواده، بدن، روح، دنیا، آخرت و جامعه انسان‌ها سالم خواهد بود.

به گزارش مشرق، آیت‎الله محمدتقی مصباح‌یزدی در درس اخلاق خود در بیت رهبری در قم گفت: روز قیامت زمان برداشت کاشته‌های انسان در دنیا است.

وی افزود: انسان در قیامت نمی‌تواند اعمال نادرست خود در دنیا را اصلاح و جبران کند، در قیامت بسیاری از انسان‌ها درصدد اصلاح کار خود بر می‌آیند و از خداوند درخواست می‌کنند که برای جبران به دنیا برگردند اما چنین چیزی امکان ندارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که «عقل نمی‌تواند تعبدیات محض را درک کند» اظهار کرد: عقل نهایتا می‌تواند درک کند که باید شکر خداوند را به جا آورد اما از کجا می‌تواند بفهمد که روزه، نماز و عبادت دیگر در چه زمانی و به چه صورت باید باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان این‌که «با دین و دستورات دینی سعادت ابدی انسان تأمین می‌شود» گفت: اگر دستورات دینی عملی شود خانواده، بدن، روح، دنیا، آخرت و جامعه انسان‌ها سالم خواهد بود.

وی عنوان کرد: همه احکام دین در هم تنیده بوده و از هم انفکاک ندارند، اگر انسان نعمت‌های بسیاری داشته باشد اما نداند چگونه باید از آنها استفاده کند به مشکل بر می‌خورد؛ اگر هدایت الهی نباشد انسان راه به جایی نخواهد برد.

مصباح‌یزدی اضافه کرد: اسلام دینی کامل‌تر و آسان‌تر از سایر ادیان است، دین اسلام مسیر سعادت را برای انسان هموارتر می‌کند؛ بشر برای دریافت هدایت باید استعداد پیدا کند، از ویژگی‌های اسلام در عین کامل بودن و توجه به تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی آسان بودن آن است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که «در اسلام هر تکلیفی که برای انسان به حد حرج برسد برداشته می‌شود» گفت: روزه به عنوان عبادتی که آثار بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان و جامعه دارد اگر سبب ضرر شود جایز نیست.

وی افزود: اسلام در عین جامعیت آسان‌ترین شریعت است، گاهی هدایت‌های الهی به امور ظاهری بر می‌گردد اما غیر از آن امور معنوی‌تری وجود دارد که انسان قدرشان را نمی‌داند؛ انسان باید در هر حالتی قدردان نعمت‌های الهی باشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که «در صدر اسلام برخی بر پیامبر(ص) منت گذاشتند که اسلام آوردند» اظهار کرد: خداوند می‌فرماید من باید به دلیل هدایت انسان‌ها بر آنها منت بگذارم، امروز نیز برخی در قبال روزه گرفتن چنین هستند؛ انسان به وسیله روزه می‌آموزد که چگونه به خداوند نزدیک شود، انسان نیازمند قرب خداوند است.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس