کد خبر 431489
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

نمایندگان مردم در مجلس با در نظر گرفتن و کسب 15 درصد رأی نمایندگان از حوزه های انتخابیه شان به عنوان شرط نمایندگی موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده 7 این طرح با 153 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 7 این طرح از هر حوزه انتخابیه موجود استان نامزد یا نامزدهایی که حداقل 15 درصد آراء صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه موضوع تبصره ذیل ماده یک این قانون را کسب کرده و بالاترین رأی را در کل استان به دست آورده اند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می شوند.

در تبصره این ماده آمده است: در صورتی که حدنصاب در این ماده، برای یک یا چند کرسی به دست نیاید نامزد یا نامزدهایی که بیشترین رأی را نسبت به سایر نامزدهای آن حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده باشند به عنوان نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می یابند.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    یعنی اگه توی شهری 1/3 واجدین شرایط شرکت کنن اون بابایی که 15% آرا را بیاره یا اصلا بشترین حد نصاب آرا رو بیاره نماینده میشه عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس