کد خبر 431588
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

نمایندگان به منظور تجمیع نتایج آراء حوزه های انتخابیه موجود در استان اعضای هیأتی به عنوان هیأت اجرایی استان را مشخص کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح استانی –شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس با ماده 8 این طرح با 167 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس این ماده، به منظور تجمیع نتایج آراء حوزه های انتخابیه موجود در استان هیأتی به عنوان هیأت اجرایی استان در محل استانداری با ریاست استاندار و عضویت مدیرکل ثبت احوال استان، رئیس دادگستری و نماینده معتمدین محلی عضو هیأت های اجرایی مرکز حوزه های انتخابیه موجود در استان تشکیل می شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: جلسات این هیأت با اکثریت مطلق اعضا رسمیت می یابد. همچنین در تبصره 2 تأکید شد معتمدین محلی عضو هیأت های اجرایی مرکز حوزه های انتخابیه موجود در استان حداکثریک هفته قبل از روز رأی گیری از میان خود یک نفر را برای عضویت در هیأت اجرایی استان انتخاب و به این هیأت معرفی می کنند.

در تبصره 3 نیز آمده است: فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه موظفند بلافاصله پس از خاتمه رأی گیری و شمارش آراء، نتایج حاصله را با هیأت های نظارت حوزه انتخابیه خود تطبیق داده و طی صورت جلسه ای به هیأت اجرایی استان اعلام کنند.

در آخرین تبصره توضیح داده شده است که رئیس هیأت اجرایی استان مکلف است پس از تجمیع آراء، نتایج حاصله را با هیأت نظارت استان تطبیق داده و طی صورت جلسه ای به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال و سپس از طریق رسانه های گروهی اعلام کند.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس