کد خبر 431349
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹

برداشتی که از مواضع صادق زیبا کلام می‌شود این است که وی در حوزه سیاست و حتی دیانت اسیر اندیشه‌های التقاطی شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی روز گذشته در نشست بصیرتی در ارتباط با اظهارات اخیر صادق زیبا کلام، اظهار کرد: از وقتی ماجرای مذاکرات کردستان در سال 58 را مطالعه کردم نگاهم به صادق زیباکلام عوض شد، قبلا وی را شخصی آزاداندیش، جسور و فکور می‌دانستم.

وی افزود: اما با بررسی نقشی که زیباکلام در مواجهه با کردهای شورشی ایفا کرد و تقابل وی با شهید مصطفی چمران درباره نوع رویارویی با شورشی‌های کرد، به وی مشکوک شدم اما در حال حاضر به علت کسوت استادی وی در دانشگاه و سوابق به نسبت خوب مبارزاتی وی قبل از انقلاب همیشه برای او احترام هم قائل بودم.

امام جمعه درمیان بیان کرد: در هیچ زمانی از تاریخ اظهار نظر کودکانه زیباکلام در دانشگاه امام صادق (ع) مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل فراموشم نمی‌شود.

حسینی بیان کرد: صادق زیباکلام فقط در صدد مطرح کردن خود است و البته این یک حق طبیعی برای وی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: البته هنوز آنقدر اعتماد به صراحت و جسارت زیبا کلام وجود دارد که اگر روزی به آموزه‌های قرآن و اسلام باور نداشته باشد این موضوع را حداقل در لفافه بیان کند.

امام جمعه درمیان افزود: برداشت امروز از مواضع زیبا کلام این است که وی در حوزه سیاست و حتی دیانت اسیر اندیشه‌های التقاطی شده است و قرآن به دور از هرگونه غرض سیاسی و جناحی به صراحت می‌فرماید "ویلٌ لکلّ همزة لمزة" و یک ضرب‌المثل معروف نیز در فرهنگ ایرانی است که می‌گوید "از کوزه همان برون تراود که در اوست!"

حسینی ادامه داد: اخیراً محتوای کوزه وجودی صادق زیباکلام به گونه‌ای شده که به تمسخر و توهین نسبت به محسن رضایی متوسل شده است.

وی سخنان زیباکلام در مورد محسن رضایی و لباس ایشان را خیال‌بافی عنوان کرد و افزود: با ادبیاتی از جنس زیبا کلام باید به او حق داد وقتی پس از این همه سال متفاوت ظاهر شدن و هنجارشکنی در گفتار و رفتار سیاسی هنوز نتوانسته جوایز به اصطلاح صلح و حقوق بشر، همان‌هایی که اسحاق رابین و شیرین عبادی دریافت کردند را تصاحب کند.

امام جمعه درمیان گفت: این موضوع برای زیباکلام به این معنا است که هنوز در حد و اندازه‌ا‌‌ی نیست که اربابان سلطه و رسانه‌ای غرب او را به حساب بیاورند.

حسینی یادآور شد: صادق زیباکلام شاید احساس می‌کند برای جبران کوچکی افکارش باید با بزرگان در بیفتد، که البته در اشتباه بزرگی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    0 0
    آخه بنده ی خدا کی به حرف های تو گوش میده آخه! به جز کسایی که در همون مکانی که حرف زدی جلوت نشسته بودن البته! از خواب بیدار شوید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس