کد خبر 429125
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

یک موسسه مطالعات صلح بین المللی اعلام کرده است که به رغم تلاش های بین المللی در زمینه خلع سلاح هسته ای، پاکستان و هند درحال افزایش سلاح های اتمی خود هستند.

به گزارش مشرق، براساس گزارشی که موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی صلح استکهلم به تازگی منتشر کرده است، کشورهای عمده دارنده سلاح های هسته ای از جمله آمریکا و روسیه درحال کاهش دادن تسلیحات اتمی خود هستند و از سال 2010 تا 2015 میلادی، تعداد کلاهک های اتمی در جهان از 22 هزار و 600 عدد به 15 هزار و 850 عدد کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: به رغم تمایلات بین المللی برای محقق شدن خلع سلاح هسته ای، فعالیت هایی که کشورهای دارنده اینگونه سلاح ها برای به روز کردن صنعت تسلیحات هسته ای خود انجام می دهند، حاکی از آن است که هیچ یک از این کشورها قصد ندارد سلاح های هسته ای خود را بطور کامل از بین ببرد.

این موسسه که مقر اصلی آن در استکهلم سوئد است، در گزارش خود می نویسد: کشورهای چین، فرانسه و انگلیس نیز به عنوان دیگر کشورهای صاحب سلاح های هسته ای، درحال ساخت تعداد بیشتری از این سلاح ها هستند و یا اعلام کرده اند که قصد دارند در آینده چنین اقدامی انجام دهند. براساس این گزارش، هم اکنون چین 260 کلاهک، فرانسه 300 کلاهک و انگلیس 215 کلاهک هسته ای در اختیار دارند.

طبق این گزارش، هند حدود 90 تا 100 کلاهک هسته ای، پاکستان حدود 100 تا 120 کلاهک هسته ای و رژیم صهیونیستی دست کم 80 کلاهک هسته ای در اختیار دارند و هند و پاکستان در حال ادامه فعالیت برای افزایش دادن تعداد کلاهک های اتمی خود هستند ضمن اینکه رژیم صهیونیستی هم اقدام به آزمایش موشک های بالستیک دو برد قادر به حمل کلاهک هسته ای کرده است.

مقامات عالی پاکستان اخیرا به صراحت اعلام کرده اند که هرگز قصد ندارند معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) را امضا کنند.

پاکستان که در سال 1998 به سلاح هسته ای دست یافت، ادعا می کند که این تسلیحات را به عنوان عاملی بازدارنده در مقابل تهدیدات از سوی هند نیاز دارد.

اخیرا برخی گزارش ها حاکی از تلاش عربستان برای خرید سلاح هسته ای از پاکستان است. مقامات پاکستان این گزارش ها را به شدت تکذیب کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس