معاون وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد، چین در حال انجام یک سری اقدامات برای به چالش کشیدن برتری نظامی آمریکا در زمینه هوا- فضا است و این مساله پنتاگون را وادار می‌سازد تا به دنبال تکنولوژی‌ها و سیستم‌های جدید برای حفظ برتری خود نسبت به این رقیب در حال پیشرفت باشد.

به گزارش مشرق، "رابرت ورک"، معاون وزیر دفاع آمریکا در جمع گروهی از کارشناسان نظامی و غیرنظامی هوا- ‌فضا گفت: چین به سرعت در حال برطرف کردن فاصله‌های تکنولوژیکی، ساخت هواپیمای رادارگریز، ارتقاء هواپیماهای شناسایی، موشک‌های پیشرفته و تجهیزات الکترونیکی بی‌نظیر نظامی است.

وی افزود: اگرچه پنتاگون خواستار روابطی سازنده با چین است اما نمی‌تواند جنبه‌های رقابتی روابط مان را نیز به ویژه در زمینه توانایی‌های نظامی نادیده بگیرد؛ حوزه‌ای که چین به سرعت به رشد و پیشرفت خود در آن ادامه می‌دهد.

رابرت ورک این اظهارات را در کنفرانس سالانه "ابتکارعمل مطالعات هوا- ‌فضا چین" مطرح کرد. این ابتکارعمل قصد دارد تحقیقات آمریکا را در خصوص بلندپروازی‌های هوافضایی چین تقویت کند.

این کنفرانس همزمان با آن برگزار شد که صدها تن از مقامات چین برای نشست سه روزه "گفت‌وگوی اقتصادی و استراتژیک چین آمریکا" در واشنگتن به سر می‌برند.

رابرت ورک در پاسخ به زمان این کنفرانس نظامی گفت: رهبران آمریکا و چین روابط دوجانبه را در همکاری و رقابت می‌بینند. ما امیدواریم با گذر زمان جنبه‌های همکاری بر جنبه‌های رقابتی غلبه کند. ما نیروهای دفاعی هستیم. ما می‌گوییم شاهد پیشرفت توانایی‌های چین هستیم و برای ما مهم است که بتوانیم با آن‌ها رقابت کنیم. وزارت دفاع باید از تشدید رقابت بین المللی جلوگیری کند.

وی افزود: آمریکا در 25 سال گذشته به اولویت تکنولوژیکی تکیه کرده است. پنتاگون در تلاش است تا تکنولوژی‌های جدیدی را برای حفظ جایگاه خود و کاهش هزینه واکنش نشان دادن به حملات ارتقاء دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس