کد خبر 427863
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

برخی از مقامات صهیونیستی معتقدند که وزیر فرهنگ این رژیم از سمت خود به عنوان ابزاری برای پیشبرد مقاصد سیاسی استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالم پست، یکی از اعضای کنست وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی را به استفاده سیاسی از پست خود متهم کرد. زیهاوا گالون، رهبر حزب مرتز "میری رگو" وزیر فرهنگ این رژیم را متهم کرد که از فرهنگ و هنر برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کند.
 
این بیانیه پس از درگیری شدید میان وزیر فرهنگ کابینه نتانیاهو و رهبران فرهنگی رژیم صهیونیستی رخ داد. در جلسه‌ای با محوریت تعیین بودجه برای برنامه‌های فرهنگی وزیر فرهنگ از کنترل کامل بر بودجه خبر داد و همین موضوع موجب درگیری لفظی میان وی  و منتقدانش شد.
 
رهبر حزب مرتز در واکنش به این سخنان گفت: ادبیات میری رگو اثبات می‌کند که تا چه اندازه وی برای این پست خطرناک است. او به دنبال ساکت کردن هنرمندان، محدود ساختن هنر و تحمیل سیاست به زیرمجموعه‌های سیاسی است. او هیچ درکی از دموکراسی و آزادی بیان ندارد.
 
وی در ادامه گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده نخست‌وزیر است که هیچ واکنشی نشان نداده و به رگو اجازه داده که به اقدامات خود در این مسیر ادامه دهد.
 
رگو همچنین این هفته به دلیل تهدید به قطع بودجه دولتی برای یک تئاتر عربی-یهودی برای کودکان در منطقه "یافا" که از اجرا در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری امتناع کرده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.
 
این اقدام وزیر فرهنگ اسرائیل ناراحتی هرتزوگ، رهبر حزب مخالفان را نیز به همراه داشت. وی در صفحه اجتماعی خود در این باره نوشت: تا زمانی که فرد مناسبی برای وزارت فرهنگ معرفی شود رگو، مامور رسمی سانسور، در این پست مشغول به کار خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس