مقامات صهیونیستی و غربی در نشست سالانه هرتزلیا درباره موضوعات مهمی چون توافق هسته‌ای ایران به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش مشرق، هرتزلیا شهری در سواحل مرکزی سرزمین‌های اشغالی است که در شمال تل‌آویو واقع شده است. این شهر گرانقیمت برای زندگی با 110 هزار نفر جمعیت از روز یکشنبه میزبان پانزدهمین نشست سالانه امنیتی-راهبردی هرتزلیا بود. در این نشست که تا سه‌شنبه ادامه یافت شخصیتهای بزرگ سیاسی و آکادمیک به سخنرانی و اظهار نظر درباره چالش‌های مختلف پیش‌روی رژیم صهیونیستی پرداختند. موضوع تنش میان فلسطین و اسرائیل، جنبش تحریم کالاهای صهیونیستی و توافق هسته‌ای ایران از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود. در نشست هرتزلیا افرادی مانند ریو ریولین، بنیامین نتانیاهو، شیمون پرز، نیکولا سارکوزی، موشه یعلون و نفتالی بنت سخنرانی کردند.

شیمون پرز


رئیس سابق رژیم صهیونیستی یکی از سخنرانان حاضر در نشست هرتزلیا بود. وی با خوشبینی محتاطانه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد و اعلام کرد که هر توافقی بهتر از جنگ و خونریزی است. پرز در ادامه به این مسئله اشاره کرد که از نظر وی شرکای ایران (چین و روسیه) به مراتب مهمتر از موضوع تعداد سانتریفیوژها هستند. وی در بخشی از سخنان خود تحریم اسرائیل از سوی غرب را شکل دیگری از جنگ دانست. پرز هدف از تحریم را دو موضوع حمایت از فلسطینیان و سلب مشروعیت از اسرائیل دانست.

عاموس گیلاد


ژنرال عاموس گیلاد، مدیر امور سیاسی ــ نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست دانشگاه هرتزلیا به موضوع تهدیداتی پرداخت که رژیم صهیونیستی با آنها مواجه است. وی اعلام کرد هرچند 200 هزار موشک حزب‌الله به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده اما درحال حاضر ایران که هر روز درحال گسترش نفوذ خود در خاورمیانه است بزرگترین تهدید برای این رژیم به شمار می‌رود. 

نیکولا سارکوزی


رئیس‌جمهور پیشین فرانسه در این نشست با تمرکز بر روی توافق هسته‌ای ایران به سخنرانی پرداخت. سارکوزی طی سخنانی گفت: «این توافق که مذاکرات حول آن جریان دارد، هم از لحاظ شیوه گفتگو و هم از لحاظ خود توافق نامه، محکوم شدنی است، من تاکید می‌کنم با انعقاد این توافق، حق ادامه غنی سازی و فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای را برای ایران به رسمیت می شناسیم.»
وی در ادامه با انتقاد از شیوه پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به توافق اعلام کرد: «من شیوه مذاکرات برای رسیدن به این توافق را هم نمی پسندم زیرا از نظر من، این مذاکراتی دوجانبه میان آمریکایی ها و ایرانی هاست و دیگر بازیگران این پرونده از جمله فرانسه، کاملا کنار گذاشته شده اند؛ من همواره از دوستان آمریکا بوده و هستم ولی دوست بودن با آمریکا به این معنا نیست که این کشور می تواند از جانب همه ما درباره همه موضوعات، به نفع خودش مذاکره کند.»

موشه یعلون


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از حضور ایران در مرزهای عراق با هدف مبارزه با داعش آن را اقدامی در جهت گسترش بی‌ثبات‌سازی عراق خواند و درمورد توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 مدعی شد این توافق تنها ایران را در آستانه هسته‌ای شدن قرار خواهد داد و از لحاظ اقتصادی تقویت خواهد کرد. وی همچنین نسبت به تجهیز کشورهای عربی با تسلیحات آمریکایی به بهانه توازن قدرت با ایران ابراز نگرانی کرد و گفت که این مسئله می‌تواند برتری نظامی اسرائیل در منطقه را تهدید کند.


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این نشست به بیان ادعاهای قبلی خود در مورد ایران پرداخت. به ادعای وی ایران از داعش خطرناکتر بوده و توافق هسته‌ای مسیر برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را فراهم خواهد ساخت. وی همچنین با اشاره به کاهش تحریم‌های ایران در صورت توافق هسته‌ای‌ افزود: با کاهش تحریم‌ها، ایران صاحب میلیاردها دلار خواهد شد که از آنها در جهت اقدامات خشونت‌آمیز استفاده خواهد کرد.

شبتای شاویت (رئیس پیشین موساد)


رئیس سابق موساد در این نشست درباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: اوباما به دنبال برجای گذاشتن میراثی از خود پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری بوده و ایران با اطلاع از این موضوع قصد سوء استفاده از آن به نفع خود را دارد. به اعتقاد وی ایران همانند کره شمالی به این مسئله واقف است که تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای برای این کشور مصونیت به همراه خواهد آورد. رئیس سابق موساد در پایان اعلام کرد در بازه زمانی کوتاه مدت تا میان‌مدت پس از توافق هسته‌ای شاهد افزایش قابل توجه بی‌ثباتی در منطقه خواهیم بود.

ران بروسو (نماینده تل‌آویو در سازمان ملل)


نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل طی سخنرانی خود در هرتزلیا توصیه کرد که از همپوشانی منافع اسرائیل و عربستان بر علیه ایران استفاده و بهره‌برداری شود. وی دراینخصوص گفت: در وضعیت حساس و هرج و مرج فعلی در منطقه باید از فرصت ها بیشترین استفاده را کنیم و اکنون منافع عربستان سعودی با اسرائیل همپوشانی پیدا کرده و باید از آن به نفع خودمان استفاده کنیم. وی در ادامه به انتقاد از تصمیم سازمان ملل در قرار دادن نام این رژیم به عنوان ناقض حقوق بشر پرداخت و اعلام کرد که به جای اسرائیل باید نام‌هایی مانند ایران و عربستان در این فهرست قرار داده شود.

{$sepehr_album_27586}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ArslAN ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    مرگ بررژیم منحوس اسرائیل صهیونی
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    زرشک جنایتکارای وحشی خبیث
  • پسر ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    خخخخخخخخخخ فرق صحبت کردن با عرعر کردن میشه اینجا دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس