کد خبر 427677
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱

سازمان بهداشت جهانی بااشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری ابولا درهفته گذشته اعلام کرد که این بیماری هنوز ریشه کن نشده و هنوز چالش های زیادی بر سر راه ازمیان بردن آن وجود دارد.

به گزارش مشرق، سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود از وضعیت این بیماری یاد آور شده است که روند ابتلای به این بیماری که در ماه آوریل متوف شده بود بار دیگر در کشور های غرب آفریقا آغاز شده است .

این نهاد وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که در دو هفته گذشته موارد ابتلا به بیماری ابولا در کشور های غرب افریقا رو به افزایش گذاشته است و شیوع دوباره این بیماری نشان می دهد که هنوز چالش های زیادی بر سر راه از میان بردن همه زنجیره های انتقال آن وجود دارد.

کمیته مقابله اضطراری با اپیدمی ابولا درکشورهای غرب آفریقا نیز روزپنجشنبه اعلام کرد که درروز 8 ماه ژوئن 5 نفر از شهروندان کشور سیه رالئون به این بیماری مبتلا شده اند وابعاد سرایت این بیماری دریک روز را مایه نگرانی شدید دانست.

کمیته مذکوردرگزارش خود نوشته است تا زمانی که شمار مبتلایان به این بیماری به صفر نرسد وهیچ نشانه ای از سرایت این بیماری دست کم تا چندین ماه بعد از آن دیده نشود، نمی توان ادعا کرد که ابولا در کشورهای غرب افریقا به کلی ریشه کن شده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در گزارش هفته گذشته خود 'کنفرانس بین المللی بهبود بیماری ابولا' را که قرار است روز 10ماه ژوئیه برگزار شود فرصت مناسبی برای تجدید عهد همه کشورهای جهان برای تلاش درجهت ریشه کن کردن این بیماری توصیف کرد.

ویروس این بیماری که برای نخستین بار در سال 1976 شناسائی شد دربیست و ششمین دور شیوع خود ابتدا در ماه دسامبر سال 2013 در کشور گینه بیسائوآغاز شد وبه سرعت به سایر کشورهای منطقه ازجمله سیه رالئون ولیبریه سرایت کرد.

ویروس ابولا در دور اخیر شیوع این بیماری دست کم 25 هزار نفر از مردم این سه کشور آفریقایی را مبتلا کرده که بیش از11 هزار نفر از آنان درفاصله 18 ماه گذشته جان خود را از دست داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس