وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت زائران عربستانی به لحاظ پزشکی عمدی بوده است و باتوجه به شرایط کشور این مساله باید جدی گرفته شود.

 به گزارش مشرق، دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، در حاشیه امضای تفاهمنامه ساخت بیمارستان با ستاد اجرایی فرمان امام راحل در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: علت مسمومیت زائران عربستانی استفاده از سمی بوده که در اتاق هایی که آنان مستقر بودند ، استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نمونه خون آنان علائم مسمومیت بوده و این که مسمومیت آنان عمدی بوده یا نه، دستگاه های نظارتی حتما باید همان گونه که از زمان آغاز مسمومیت وارد شدند، زودتر اطلاع رسانی کنند تا گذشت زمان منجر به شایعه نشود.

وی اظهار داشت: بخش تشخیصی و سم شناسی در مسمومیت زائران عربستانی در کمترین زمان لازم اجرا شد و در زمینه درمانی نیز پزشکان تلاش خود را می کنند.

به گفته وزیر بهداشت، تا پایان شب گذشته تعداد زائران عربستانی مسموم شده 32 نفر بود که 4 نفر از آنان جان خود را از دست دادند و 7 نفر از آنان نیز در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند.

هاشمی یادآور شد: نمونه انواع بیماری ها از ابولا گرفته تا کرونا از زائران عربستانی مسموم شده گرفته شده و دانشگاه های علوم پزشکی و بخش بهداشت اعلام کردند که آنان به دلیل مواد سمی مسموم شده اند و هر کسی در این زمینه متخلف بوده و کم توجهی کرده باید شدیدترین برخورد با او صورت گیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    اقای وزیر میدونی عمدی ینی چی؟ چرا با امنیت کشور اینجوری بازی میکنید؟ مگه شما قاضی هستی یا نهاد امنیتی که اینجوری نظر میدی؟
  • محمد رضا ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    wow وای بر ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس