شرکت‌کنندگان در کنفرانس مخفیانه بیلدربرگ قصد دارند تا درباره توسعه هوش مصنوعی و ریسک‌های فضای سایبر بحث و گفتگو کنند.

گروه جنگ نرم مشرق-  در بحبوحه داغ شدن بازار گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات آمریکا، بحران یونان و موضع روسیه، شرکت‌کنندگان در کنفرانس مخفیانه بیلدربرگ قصد دارند تا درباره توسعه هوش مصنوعی و ریسک‌های فضای سایبر بحث و گفتگو کنند.

این باشگاه برای بیش از شش دهه است که تعدادی از حامیان مالی تاثیرگذار، غول‌های رسانه‌ای، روسای صنایع، سیاستمداران و افراد خاندان سلطنتی غربی را گرد هم جمع کرده است و این بار قرار است تا این افراد در اتریش گردهم آیند. در حدود 140 میهمان قرار است تا از یک منطقه کوهستانی بازدید کنند، مکانی در 20 کلیومتری اجلاس گروه هفت که میزبان این کنفرانس خواهد بود. این گروه دستور جلسه و فهرست میهمانان خود را قبل از این کنفرانس چهار روزه منتشر کرده است.

در کنفرانس بیلدربرگ درباره هوش مصنوعی و امنیت سایبری بحث خواهد شد

در زمینه سیاست، نخست وزیران کشورهای هلند و بلژیک و چند وزیر از قبیل وزیر دفاع آلمان، وزیر دارایی فنلاند و وزیر دارایی انگلیس در این کنفرانس حضور دارند.

در سطح پایین‌تر، مقامات دولتی دیگری از قبیل جان آلن دیپلمات ارشد آمریکا در زمینه مبارزه با داعش نیز حضور دارند. نمایندگان سازمانهای مطرح بین‌المللی از قبیل عضو هیات مدیریه بانک مرکزی اروپایی نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

از جامعه اطلاعاتی نیز افرادی از قبیل توماس آهرنکیل رئیس سرویس مخفی دانمارک و دیوید پترائوس مدیر اسبق سازمان سیا حضور خواهند داشت. در این کفنرانس هنری کسینجر به عنوان رئیس موسسه کسینجر نیز حاضر خواهد بود.

در فهرست میهمانان این کنفرانس اسامی افرادی از قبیل مدیران ارشد قولهای مالی از بانک آلمان، بانک سانتاندر انگلیس، شرکت سرمایه‌گزاری فرانسوی ای‌اکس‌ای ، شرکت سرمایه‌گزاری جی‌پی مورگان، بانک اچ‌سی‌بی‌سی، شرکت بلک‌راک و موسسه سرمایه‌گزاری گولدن ساچس، شرکت نفتی شل و شرکت نفتی بریتانیا، شرکت زیمنس، ایرباس، پایگاه‌های خبری بلومبرگ، اکونومیست، پایگاه‌های لینکداین، گوگل و دیگر بخش‌ها دیده می‌شوند.

در این کنفرانس درباره مسائلی از قبیل انتخابات آتی آمریکا، راهبرد اروپا در قبال ایران، روسیه، ناتو و تسلیحات شیمیایی، امنیت سایبری و هوش مصنوعی بحث و گفتگو خواهد شد.

نباید انتظار داشت تا اطلاعات زیادی ازمحل این کنفرانس به بیرون درز پیدا کند. محرمانگی این کنفرانس باعث شده است تا شرکت‌کنندگان آزادانه درباره موضوعات صحبت کنند. این مساله همچنین باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره تاثیر این کنفرانس بر سیاستهای کشورهای غربی شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس