کد خبر 427362
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

کوروش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» انجمن تئاتر انقلاب را به کم‌کاری در حوزه تئاتر آیینی و دینی متهم کرده است

به گزارش مشرق، نمایش «مثل ماه برای آسمان» به کارگردانی کوروش زارعی و براساس نمایشنامه حسین فدایی حسین این روزها و به مناسبت ایام شعبانیه در تالار وحدت روی صحنه رفته است و استقبال مخاطبان تئاتر دینی بهره می‌برد. نمایش «مثل ماه برای آسمان» با هدف قرار دادن موضوع مهدویت باب جدیدی از نمایش دینی را گشوده است که می‌تواند با گسترش دادن آن، مفاهیم مهدویت و انتظار در قالب آثار نمایشی به خوبی در میان مردم ترویج شود. لیکن متولیان فرهنگی گویا چندان توجهی به این مساله ندارند.

در حالی که در روزهای گذشته صحبت‌‌های مبنی بر وضعیت مبهم جشنواره «تئاتر مقاومت» در میان بوده است و با واکنش انجمن تئاتر مقاومت نیز روبرو بوده است، کوروش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» انجمن تئاتر انقلاب را به کم‌کاری در حوزه تئاتر آیینی و دینی متهم کرده است. وی با تصریح این مساله که برای جلب حمایت این نمایش، متن اثر را به انجمن تحویل داده است، افزود: . خیلی واضح و بی‌پرده بگویم. من در عرض سه سال گذشته هم این نمایش و هم اثری درباره انقلاب تحویل انجمن داده‌ام. لیکن انجمن تئاتر انقلاب دو بار با من تماس گرفتند که متن بیاور. بعد از مدتی اعلام می‌کردند که نمی‌دانیم متن کجاست و متن دیگری بیاورید.

وی با بیان این مساله که ارگان‌ها و نهادهای مدعی در حوزه تئاتر دینی همچون انجمن تئاتر انقلاب، توجهی به این گونه تئاتری ندارند، گفت: اخیراً مشاهده کردم که در استان‌های مختلف و حتی تهران گروه‌ها را سر کار گذاشتند. گفتند کار کنید و کار تولید شده است؛ لیکن سر حمایت و اجرا گروه‌ها را رها کرده‌اند و حتی جواب تلفن آدم‌ها را هم نمی‌دهند. این توهین و بی‌احترامی است.

این کارگردان تئاتر دینی با اشاره به وضعیت نامناسب فرهنگی کشور تصریح کرد: اینکه شما به من سفارش کار داده‌اید چرا تلفن مرا جواب نمی‌دهید. فعلاً اوضاع‌واحوال تهران از دو سه سال پیش به این‌سو به‌هیچ‌وجه خوب نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس