سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تأسف از تخطی برخی گروه های تئاتر کشور در نوع اجرا، یادآور شد: متأسافنه مشاهده شده است برخی گروه های نمایشی علیرغم داشتن مجوز هنگام ارائه برخی رفتارهای زننده و سخیف از خود نشان می دهند که قابل پذیرش برای جامعه ایرانی، اسلامی، فرهنگ و سنت های ما نیست.

به گزارش مشرق، حسین نوش آبادی با اشاره به اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی در جذب و تأثیرگذاری بر افکار عمومی، گفت: این هنر در همه دولت ها و نظام ها همواره حائز اهمیت بوده چرا که ابزاری مؤثر برای انتقال فرهنگ به شمار می رود و تأثیر آن از تلویزیون و سینما نیز بیشتر است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز به تئاتر صرفا به عنوان یک هنر تفننی نگاه نمی شود، عنوان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که ابزارهای هنری انتقال پیام باید حاوی مفهوم باشد و در راستای تأمین اهداف نظام حرکت کند و اگر جایی امر شبهه ناکی به وجود آمد با دقت بیشتری ملاحظه شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش وزارت ارشاد به عنوان متولی هنر در کشور، بیان داشت: پیش از اینکه تئاتری بخواهد روی صحنه برود از فیلتر وزارت ارشاد می گذرد و باید حتما باید موضوعات آن برای کارگروه های تخصصی روشن شده و به لحاظ محتوایی و کلامی بررسی شود همچنین فضایی که در آن تئاتر مورد عرضه قرار می گیرد تحت نظارت است.

نوش آبادی در ادامه با ابراز تأسف از تخطی برخی گروه های تئاتر کشور در نوع اجرا، یادآور شد: متأسفانه مشاهده شده است برخی گروه های نمایشی علیرغم داشتن مجوز هنگام ارائه برخی رفتارهای زننده و سخیف از خود نشان می دهند که قابل پذیرش برای جامعه ایرانی، اسلامی، فرهنگ و سنت های ما نیست.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این نوع اجرای خارج از دستور ممکن است بعضا در کنار اینکه پیام اصلی را منتقل نمی کند، تبدیل به نوعی ضد پیام شود و در دل مخاطب رسوخ کند که مواردی از این دست اخیرا در برخی شهرستان ها دیده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما در وزارت ارشاد نیز باید نظارت های لازم را داشته باشیم، گفت: از آنجایی که تئاتر در مقایسه با سینما تأثیر بیشتری بر افکار دارد و با اینکه مخاطبان آن خاص بوده و به اندازه سینما و تلویزیون نیست، باید نسبت به شیوه اجرای آن نیز دقت نظر داشته باشیم.

نوش آبادی تصریح کرد: وزارت ارشاد امسال را سال هنر نامیده و برای خود در این زمینه هدفگذاری هایی کرده است که بر همین اساس باید برنامه های نمایشی و تئاتر منطبق با آموزه های ملی و دینی باشد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به تأکیدات رهبری در خصوص تئاتر اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری در زمینه تئاتر اظهار نظرات سازنده ای دارند که به نظارت ما نیز در این امر کمک می کند و دغدغه ایشان نسبت به این حوزه ما را نسبت به کارمان حساس تر می کند که در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد شود و محرومیت های لازم برای آنها صورت گیرد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس