کد خبر 427038
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

حامد زحمتکش از کارگردانی نمایش «بخت خفته» به صورت مشترک با رحمت امینی خبر داد و عنوان کرد این اثر نمایشی بر اساس شخصیت‌های مجموعه «شکرستان» و با تکنیک سایه اجرا خواهد شد.

به گزارش مشرق، حامد زحمتکش نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در این زمینه عنوان کرد: قرار است نمایشی را به صورت کارگردانی مشترک با رحمت امینی به صحنه ببریم. این اثر نمایشی «بخت خفته» نام دارد و توسط محمد بی‌گناه به نگارش درآمده و قرار است به سفارش حوزه هنری به صحنه برود.

وی افزود: این نمایش ویژه مخاطب سنی نوجوان است و بر اساس مجموعه «شکرستان» نوشته شده است. در حقیقت شخصیت‌های «شکرستان» در این نمایش حضور دارند و یک قصه ایرانی را روایت می کنند. نمایش با ساختاری کاغذی و به شکل عروسک های دوبعدی روایت می شود. «بخت خفته» روایت زندگی شخصی به نام ایاز است که به دنبال بخت و اقبالش می گردد. این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره آیینی سنتی آماده می شود و بعد از آن قرار است در سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی بشود.

بازیگر نمایش «سلطان و گاگول» بیان کرد: همچنین قرار است به عنوان مشاور کارگردان در نمایش «فرشت» به کارگردانی هلن مرسلی که برای اجرا در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری آماده می شود، حضور داشته باشم. این نمایش به شیوه مولتی مدیا اجرا می شود و شهریور ماه برای تایید اجرای عموم بازبینی خواهد داشت.

زحمتکش درباره داستان این نمایش متذکر شد: «فرشت» برای مخاطب کودک اجرا می شود و داستان فرشته ای را روایت می کند که از شهر فرشته ها خارج شده و سفری را آغاز می کند که در طول این سفر با آموزه هایی که فرامی گیرد به این نتیجه می رسد که برای پذیرفته شدن مجدد در شهر فرشته ها باید تغییراتی در رفتار و کردارش به وجود بیاورد.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: در حال حاضر مشغول ضبط دو برنامه تلویزیونی «به من بگو چرا» ویژه خردسالان و «گُل‌آموز» ویژه کودکان و نوجوان هستم. در این دو برنامه که از شبکه تهران و شبکه آموزش پخش می شوند به عنوان مجری حضور خواهم داشت.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس