کد خبر 427110
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه اعطای نشان گواهینامه درجه یک هنری به هنرمندان گفت: آنها در هر حوزه هنری که فعالیت می کنند توسط مجموعه خود به شورای ارزشیابی هنرمندان معرفی می شوند.

به گزارش مشرق، علی جنتی روز چهارشنبه گفت: پس از ارسال پرونده هنرمندان به شورای ارزشیابی معاونت مربوطه برای دفاع از این تصمیم به شورا می آید و در نهایت پس از تصویب پرونده نشان درجه یک یا دو هنری به وی اهدا خواهد شد ، اعضای مختلفی پای این گواهینامه را امضا می کنند که وزیر هم افتخار این امضا را دارد .

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تحصیلات چه میزان در دریافت نشان هنری تاثیر دارد؟ گفت: موثر بوده اما ملاک نیست چرا که بخش اعظم فعالیت هنرمندان به کار هنری آنها ارتباط دارد، مخصوصا در حوزه صنایع دستی و برخی رشته های هنری که زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال قلم زنی از جمله هنر هایی است که افراد با تمرین و ممارست زیاد آن را فرا گرفته و هنرمندان این حوزه در از طریق رابطه استاد شاگردی به این مرتبه از هنر می رسند.

جنتی با اشاره به اینکه نباید تحصیلات را ملاک اصلی اعطای نشان گواهینامه درجه یک هنری قرار داد، تاکید کرد: همین که هنرمندان توانسته اند این هنر را در وجود خود پرورش دهند مستحق دریافت نشان درجه یک هنری هستند.این نشان ها به افرادی تعلق می گیرد که سالیان سال در یک رشته هنری فعالیت کرده و در واقع به عنوان چهره ماندگار مطرح می شوند.
در مراسم تجلیل از داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر که در روز دوشنبه 18 خرداد 93 برگزار شد 18 هنرمند از جمله مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی نشان درجه یک هنری خود را از وزیر ارشاد دریافت کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس