کد خبر 423429
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظرات مفصل رهبر انقلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی طی دو دهه گذشته، گفت: همه تلاش ما این است که به نظرات رهبر انقلاب در خصوص مسائل مختلف فرهنگی عمل کنیم.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر دیروز یکشنبه (دهم خرداد ماه) و در حاشیه مراسم تجدید میثاق معاونان و مدیران این وزارتخانه و همچنین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی‌اش از میزان عمل این وزارتخانه به راه و سیره امام (ره) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری گفت: سعی ما این است که به نظرات امام و مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف از جمله سینما، مطبوعات، رسانه‌ها و کتاب عمل کنیم، اما اینکه آیا ما در همه حوزه‌ها کاملاً موفق بوده‌ایم یا نه؟، بحث دیگری است ولی تلاش ما همواره این بوده که نظرات امام راحل و رهبر انقلاب را در این حوزه مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: البته رهبر معظم انقلاب در دو دهه اخیر نظراتشان را به صورت بسیار جزئی‌تر و ریزتر در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما، کتاب و موسیقی مطرح کرده‌اند و همواره تذکراتشان را هم در این خصوص بیان کرده‌اند که مجموعه کلمات ایشان در این زمینه بسیار مفصل و مجموعه‌ای عظیم و قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من حتی قبل از اینکه به وزارت ارشاد بیایم، همه سخنان ایشان را که در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری بیان کرده‌اند، مطالعه کرده‌ام و همانطور که گفتم سعی می‌کنیم مطابق با این نظرات عمل کنیم. البته عمل کردن به تک‌تک این نظرات با توجه به اینکه جامعه ما، یک جامعه گسترده و متنوع است و ایده‌ها و اندیشه‌های مختلفی در آن ارائه می‌شود، دشوار است ولی تلاش ما این است که مبانی و چارچوب‌هایی که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند، رعایت کنیم.

جنتی تصریح کرد: بنده شخصاً از وجوه مختلف امام (ره) دو نکته را آموخته‌ام؛ اول بحث فقاهت ایشان و اعتقاد ایشان به فقه پویا و حکومتی است. در گذشته و در رژیم سابق، آنچه درباره فقه در جامعه مطرح بود، عموماً فقهی غیرپویا و گوشه‌نشین بود، اما ایشان فقه را به حکومت آوردند و بر همین اساس بود که جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کردند.

وی ادامه داد: نکته دومی که از ابعاد وجودی امام آموخته‌ام، روحیات معنوی ایشان بود، ایشان سالیان درازی در قم و در یک گوشه‌ای کناره گرفته بودند و برای خودسازی این کار را انجام دادند و بعدها هم در سخنرانی‌هایشان همواره به دولتمردان و مسئولان دولتی توصیه می‌کردند که اولین کاری که باید انجام دهند، خودسازی است و بعد از آن باید بیایند جامعه را هم پاک کنند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس