کد خبر 425509
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

کره شمالی از همسایه جنوبی خود به خاطر انجام حرکات جنگی علیه پیونگ‌یانگ به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، براساس بیانیه‌ای که از سوی کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز دو کره صادر شد، دولت پیونگ‌یانگ سئول را به خاطر همکاری‌های نظامی با واشنگتن به شدت مورد انتقاد قرار داد؛ همکاری‌هایی که طبق اعلام کره جنوبی با هدف مقابله با حملات موشکی کره شمالی صورت می‌گیرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این کمیته کره شمالی آمده است که توافق‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف حمله هسته‌ای بازدارنده علیه کره شمالی است.

پیونگ‌یانگ همچنین از مانورهای زیردریایی‌های کره جنوبی در جزیره ججو به شدت انتقاد کرد.

از سوی دیگر دولت کره شمالی آزمایش موشک میان‌برد ارتش کره جنوبی را محکوم کرد.

کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که دو موشک بالستیک ساخت داخل را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرده و تاکید کرد که این موشک‌ها قادر به نابودی تمام خاک کره شمالی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آزمایش این دو موشک در بحبوحه خصومت مداوم بین دو کره بر سر تلاش کره شمالی برای تقویت قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی خود صورت گرفت. وزارت دفاع سئول اعلام کرد که این موشک‌ها که برد آن بیش از 500 کیلومتر (300 مایل) است از یک سکوی پرتاب در جنوب این کشور شلیک شدند.

براساس قراردادی که در سال 2012 میان آمریکا و کره جنوبی امضا شد، سئول حق در اختیار داشتن موشک‌های بلندبرد را برای مقابله بهتر با تهدیدات هسته‌ای و جنگی کره شمالی پیدا کرده است.

این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده که این توافقنامه توطئه‌ای برای ایجاد جنگ است. کره شمالی به علت استفاده از راکت‌های برد زیاد درگذشته و آزمایشات موشکی تحت تحریم‌های شدید قرار دارد. ادعای اخیر کره شمالی درخصوص آزمایش یک موشک از یک زیردریایی نگرانی‌های امنیتی را در کره جنوبی ایجاد کرده است.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس