کد خبر 450317
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

دویچه وله در گزارشی درباره رقابت کشورهای اروپایی و آسیایی برای همکاری با ایران پس از توافق هسته ای نوشت : پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا، ژاپن نیز در صدد احیای مناسبات اقتصادی خود با ایران برآمده است ودر آستانه رفع تحریم ها علیه ایران، یک هیأت عالی رتبه ژاپنی وارد ایران می شود.

به گزارش مشرق، این رسانه افزود: ژاپن یک هیات عالی رتبه اقتصادی را به همراه شماری از کارشناسان انرژی این کشور به ایران می فرستد. این هیأت قرار است روز شنبه (8 اوت/ 17 مرداد) وارد تهران شود.
دولت ژاپن قبلا اعلام کرده بود که پس از توافق هسته ای وین در بازار ایران و از جمله در بخش انرژی فعال خواهد شد و مایل به مشارکت در طرح های نفتی، صنعتی و زیرساختی این کشور است.
در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفته می شود که دایشیرو یاماگیوا، معاون وزیر اقتصاد و صنایع و تجارت این کشور، ریاست هیات اعزامی به تهران را بر عهده خواهد داشت و این هیات در اقامت دو روزه خود در ایران با مسوولان و مقام های ذیربط بخش های صنعتی و انرژی ایران دیدار خواهد داشت.
این بیانیه همچنین تاکید کرده است که یاماگیوا حامل پیام ژاپن برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی با ایران بعد از رفع تحریم ها است.
ژاپن پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا یکی دیگر از کشورهای قدرتمند صنعتی جهان است که در آستانه لغو تحریم ها علیه ایران خود را برای سهم گیری از بازار برزگ این کشور آماده می کند.
ژاپن تا پیش از اعلام تحریم های گسترده علیه ایران در سال 2012 از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود و مبادلات تجاری گسترده ای با این کشور داشت و در کارنامه اقتصادی دو کشور همچنین می توان به شراکت در صنایع خودرو سازی یا در برخی پروژه های نفتی ایران اشاره کرد. سفر هیات ژاپنی به ایران در حالی است که آمریکا نیز در تدارک تشکیل و تکمیل اتاق مشترک بازرگانی آمریکا و ایران است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    از این ژاپنی ها استقبال کنید نه این فرانسوای ها
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    بتظرم ژاپن شریک خیلی خوبی میتونه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس