یک فعال کره‌ای و مخالف با حکومت کره‌شمالی هشدار داد ارتش سایبری این کشور قابلیت انجام عملیات مرگبار را دارد.

به گزارش مشرق، یک فعال دست راستی و مخالف دولت کره‌شمالی روز جمعه (امروز) گفت هکرهای ارتش این کشور قادرند به نیروگاه‌ها و بانک‌ها حمله کنند. ‌

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، «کیم هونگ کوانگ» بنیان‌گذار «همبستگی روشنفکران کره‌شمالی» که گروهی مخالف است به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: «حملات سایبری آنان [هکرهای کره‌شمالی] می‌تواند مانند حملات نظامی منجر به کشته شدن مردم و تخریب شهرها شود.»

وی که متخصص کامپیوتر است و پیش از این استاد این رشته در کره‌شمالی بوده افزود هکرهای این کشور بدافزاری را بوجود آوردند که بر پایه ویروس «استاکس نت» یا همان ویروس آمریکایی-اسرائیلی برای هک ویندوز مایکروسافت است.

هونگ کوانگ بر این باور است که کره‌شمالی در حال آماده شدن برای حملات سایبری است و گفت این کشور برای نشان دادن قابلیت جنگ سایبری خود اقدام به این حملات خواهد کرد. وی با اشاره به این حملات از سازمان‌های بین‌المللی خواست جلوی کره‌شمالی و ارتکاب این جرایم را بگیرند.

وی بر این باور است که 20 درصد از بودجه نظامی کره‌شمالی صرف هزینه‌هایی شامل عملیات حملات سایبری شده و میزان حملات نظامی این کشور در طول سال‌های اخیر افزایش یافته است.

گفته می‌شود حمله سایبری به شرکت صوتی تصویری سونی پیکچرز در سال 2014 توسط کره‌شمالی و در اعتراض به ساخت فیلم کمدی درباره رهبر کره‌شمالی انجام گرفت که من جمله مخاطرات علیه امنیت ملی آمریکا محسوب شد.

مقامات و رسانه‌های غربی در ماه‌های اخیر به خصوص پس از تصویب قانون مقابله با حملات سایبری که امکان اعمال تحریم علیه کشورها به بهانه جنگ سایبری را می‌دهد، سعی در بزرگنمایی قدرت و تحرکات کشورهای مخالف، در فضای مجازی کرده‌اند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس