کد خبر 452968
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶

کره شمالی اعلام کرد که به هیچ عنوان در انفجارهای ناشی از مین در مناطق مرزی با کره جنوبی دست نداشته و بیان این مساله از سوی سئول اتهامی ناروا و بی اساس است.

به گزارش مشرق، در تاریخ چهارم ماه اوت (13 مرداد ماه جاری) سه مین انفجاری در منطقه غرب مرزی میان دو کشور منفجر شد که بر اثر آن دو مامور واحد گشتی کره جنوبی دچار آسیب های شدید جسمانی از ناحیه دست و پا شدند.

کره جنوبی همسایه شمالی خود را متهم کرده که این مین ها تعمدا در مسیر راه این سربازان که منطقه ای غیرنظامی بوده، کار گذاشته شده و پیونگ یانگ بابت این حادثه بهای سنگینی خواهد پرداخت.

کره جنوبی مدعی است که کره شمالی همواره در بخش های جنوبی منطقه مرزی نظامی دو کشور اقدام به کار گذاشتن مین کرده و این خطری است که همواره سربازان کره ای را تهدید می کند.

«کمیسیون ملی دفاعی» کره شمالی که نهادی قدرتمند در این کشور محسوب می شود، با صدور بیانیه ای اتهامات مطرح شده از سوی کره جنوبی را رد کرد و آن را صرفا ادعایی از جانب سئول دانست.

این بیانیه تاکید کرده است: چنانچه نیروهای نظامی کره شمالی قصد ضربه زدن به همسایه جنوبی را داشته باشند می تواند از سلاحهای پیشرفته تری که در اختیار دارد استفاده کند و کار گذاشتن تعدادی مین کاری کاملا ساده لوحانه است.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد: «کمیسیون ملی دفاعی» اعلام کرده است که مین های منفجر شده به احتمال زیاد مین های کره جنوبی بوده که بر اثر بارانهای سیل آسای اخیر از محل اصلی خود جابجا شده و در مسیر حرکت گشتی های این کشور قرار گرفته است.

وقوع این حادثه که باعث تشدید تنش میان دو کشور طی هفته اخیر شد، سبب گردید «بان کی مون» دبیرکل کره ای سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از این حادثه دو کشور را به خویشتن داری دعوت کند.

او با تاکید بر حراست از جان سربازان کره ای، از کره شمالی خواست به تعهدات خود در خصوص رژیم متارکه جنگ که بیش از پنج دهه قبل میان دو کشور برقرار شده است، پایبند باشد.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آنکه جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

منطقه غیرنظامی کره در پایان این جنگ به عنوان یک منطقه حائل در نظر گرفته شد که امروز به عنوان مرز دو کشور شناخته می شود.

از زمان تشکیل کره جنوبی و شمالی، دو کشور روابط دیپلماتیک ندارند و هر چند اقداماتی برای برقراری ارتباط و حتی اتحاد دو کره صورت گرفته، اما تاکنون نتیجه نداده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس