آژانس بین المللی انرژی اتمی از جامعه جهانی خواست تا برای حفاظت از تاسیسات اتمی در برابر حملات سایبری، اقدامات بیشتری را انجام دهد.

به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: یوکیا آمانو مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانسی در خصوص امنیت تاسیسات اتمی جهان در برابر حملات سایبری، از جامعه بین المللی خواست تا اقدامات بیشتری را برای تضمین ایمنی تاسیسات هسته‌ای در برابر حملات سایبری انجام دهند.

آمانو روز دوشنبه در جمع بیش از 650 کارشناس از 92 کشور عضو سازمان ملل در دفتر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین تصریح کرد که از طریق این کنفرانس این پیام مهم را ارسال کرده است که جهان درباره حفاظت از مواد هسته ای و رادیو اکتیو جدی است.

آمانو گفت: گزارش های مربوط به حملات سایبری واقعی یا تلاش برای انجام چنین حملاتی، به یک رویداد روزمره تبدیل شده است. صنعت هسته‌ای نیز در برابر این حملات مصون نیست. سال گذشته نیز به تنهایی، مواردی از حملات سایبری و بدافزاری به نیروگاه های اتمی وجود داشته و برخی تاسیسات به طور خاص هدف این حملات قرار گرفته است.

بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، مهمترین موضوعات این کنفرانس شامل امنیت رایانه‌ای از جنبه ملی، روندهای حمله و دفاع سایبری، مدیریت امنیت رایانه‌ای در امنیت هسته‌ای، تجزیه و تحلیل تهدیدات مربوط به امنیت رایانه‌ای و امنیت رایانه‌ای برای سامانه های کنترل صنعتی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس