کد خبر 424535
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی گفت: معاون مدیرکل آژانس تاکید کرد که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده و در مورد اقدامات داوطلبانه ایران طبق توافق ژنو، آژانس توانسته اجرای تمام این اقدامات را راستی آزمایی کند.

به گزارش مشرق، نشست توجیهی فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد گزارش اخیر مدیرکل آژانس در خصوص اجرای موافقت‌نامه پادمان در ایران عصر چهارشنبه با حضور کشورهای عضو آژانس در وین برگزار شد.

رضا نجفی سفیر و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان این نشست در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: در این جلسه «ترو واریورانتا» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش اخیر یوکیا آمانو را به لحاظ فنی تشریح کرد.

نجفی افزود: واریورانتا معاون مدیرکل آژانس در این نشست توجیهی تاکید کرد که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده و در مورد اقدامات داوطلبانه ایران طبق توافق ژنو و تمدید آن آژانس توانسته است که اجرای تمام این اقدامات را راستی آزمایی کند.

نجفی با اشاره به اینکه معاون مدیرکل آژانس در این نشست به بخش‌های دیگر گزارش یوکیا آمانو نیز اشاره کرده است، افزود: در پایان چند کشور شرکت کننده، سوالات فنی در این خصوص مطرح کردند که معاون مدیرکل آژانس به سوالات آنان پاسخ داد.

گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران روز جمعه گذشته منتشر و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار گرفت.

این گزارش در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی کشورهای عضو قرار می‌گیرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس