سریال معاون رییس جمهور (Veep)، با در خدمت گرفتن کمدی سخیف و با محور قرار دادن موضوع بازداشت یک خبرنگار آمریکایی در ایران که یادآور ماجرای جیسون رضائیان است، از جهات مختلف اقدام به تمسخر جمهوری اسلامی ایران کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- سال‌هاست که سینمای آمریکا (هالیوود) به ماشینی برای تولید محصولات ایران‌هراسانه و اسلام‌هراسانه بدل شده و هرگز دست از این مدل تولیدی خود برنداشته است. حتی از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای نیز آتش ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در سینمای آمریکا شعله‌ای دوچندان گرفته است. آتشی که زبانه‌های آن در سریال‌هایی چون هوملند، مادام سکرتاری، ادیسه آمریکایی مشهود است. اکنون اما سینمای ایران‌ستیز آمریکا در فصل چهارم سریالی به نام «معاون رئیس‌جمهور» که اخیرا پخش شده پا را از حد فراتر نهاده و اقدام به تمسخر مقام ریاست‌جمهوری اسلامی ایران کرده است. آنچه که در ادامه می‌آید روگرفتی کوتاه از این نمایش سخیف آمریکایی است:

در ابتدای سریال معاون رییس جمهور (Veep)، دیدار خانم پرزیدنت "مه‌یر" رییس جمهور آمریکا- با رییس جمهور ایران در پی دستگیری خبرنگاری به نام "لئون وست" (که داستانی مشابه با داستان واقعی جیسون رضائیان دارد) نمایش داده می‌شود.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی


نحوه پوشش و نگاه رییس جمهور ایران در دیدار با طرف آمریکایی کاملا اهانت آمیز به تصویر کشیده شده است. در ابتدای کار هواپیمای ایالات متحده آمریکا در فرودگاه امام خمینی فرود آمده است. در اتاقی که سه تن از مقامات آمریکایی (مشاورین رییس جمهور) در حال مکالمه هستند، به بازداشت دو هفته‌ای لئون وست که فقط به خاطر روزنامه‌نگار بودن(!) زندانی شده است اشاره می‌شود.نام وست (به معنای غرب)، با زیرکی انتخاب شده است.


کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

به وضعیت پوشش و نگاه رییس جمهور ایران به رییس جمهور آمریکا توجه کنید



رییس جمهور و همراهان‌اش تا زمان آزادی وست و کمی بعد از آن در همان فرودگاه امام خمینی سکنی می‌گزینند چرا که یا به اقامت در هتل یک کشور تروریست اعتماد ندارند و یا ایرانی‌ها آنقدر به آن‌ها بدبین هستند که محلی برای اقامت در اختیارشان قرار نمی‌دهند.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

ناگهان خانم رییس جمهور وارد شده و سرمست از پیروزی در مذاکرات آزادسازی وست، یک ساعت باقیمانده (که آن هم مقامات روانی(!) ایرانی به عمد او را یک ساعت دیرتر تحویل می‌دهند) را فوق‌العاده می‌خواند. چرا که یک ساعت دیگر در ایران این کشور شگفت‌انگیز (!)- می‌ماند. با ادامه دیالوگ‌های بین‌ طرفین، تاکید بر ارزشمند بودن "این یک ساعت" بیشتر می‌شود. گویی که یک ساعت تاریخی است.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

در کنفرانس خبری کاخ سفید، وقتی سخنگوی کاخ سفید با سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که "مردم آمریکا نیاز به یک رییس جمهور دارند نه آیت‌اله مه‌یر" مواجه می‌شود، آن را از اساس چرت می‌خواند.

در سوی دیگر در یکی از کابین‌های هواپیما در فرودگاه امام، رییس جمهور که سرشار از هیجان است، خواستار نوشیدن شامپاین می‌شود که مشاور او اشاره می‌کند که این عمل در یک "حکومت توتالیتر ‌زهرماری" غیرممکن است. او برای بیان زهرماری بودن حکومت جمهوری اسلامی، از واژه Tea‌ استفاده می‌کند که نماد تلخ بودن است (Tea totalitarian state). وقتی یکی از همراهانش برای او شامپاین در بطری آب معدنی می‌آورد، می‌گوید: "بفرمایید خانم، این آب مطهر (!) نیست. شامپاین است که یواشکی در بطری آب ریختم". در آن سوی قضیه، معاون رییس جمهور در کنار یک بسکتبالیست همجنس‌باز دارد به موضوع حمایت از همجنس‌‌بازان می‌پردازد که کاملا تداعی‌کننده آمریکا به عنوان به اصطلاح مهد آزادی گرایش‌ها و افکار در مقابل ایران دگم و استبدادی است.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

صحنه کات می‌خورد و هتل فرودگاه "نشهد" (Nashhad) در تهران نشان داده می‌شود.‌

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

در داخل هتل، نماینده رییس جمهور در انتظار تحویل لئون وست، با "عباس" - یکی از مقامات امنیتی جمهوری اسلامی- در حال گفتگو و تشکر از وی به خاطر همکاری است. وقتی شخص ایرانی از وی می‌پرسد که آیا وست دوست اوست؟ به صراحت می‌گوید که عوضی‌تر از او وجود ندارد و بدا به حال کسانی که مجبور بودند در این مدت زندانبان او باشند.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

تمسخر رئیس‌جمهور ایران در سریال «معاون رئیس‌جمهور» + عکس/// در حال ویرایش
محافظان ایرانی با ظاهری مرکب از چریک‌های کوبایی و طالبان به نمایش درآمده‌اند.

عباس، در حالی که گردن کج کرده و شرمنده است، از وست عذرخواهی می‌کند.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

معاون مذکور که مایک نام دارد به وست می‌گوید که باید با پرواز Air Force One عازم آمریکا گردد که بدین وسیله جلوی یک انفجار اتمی گرفته شود و رو به عباس اضافه می‌کند که البته منظورش به طراحی این انفجار از سوی ایرانی‌ها نیست. او حرف خود را می‌زند اما وقتی چهره مرموز و ترسناک عباس (که تاکید بر چهره جمهوری اسلامی دارد) را می‌بیند، می‌گوید اشتباه گفتم و حرفم را نادیده بگیر.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

وست به هواپیمای رییس جمهور وارد می‌شود و مورد استقبال گرم با چاشنی این که برای آزادی او عرق جبین ریخته شده است، قرار می‌گیرد. در طی این لحظات، بارها برای دو هفته زندانی سخت در هتل با او همدردی می‌شود در حالی که وست معتقد است فقط در یک اتاق راحت و شیک بوده و اجازه دسترسی به بیرون نداشته و تنها سختی قضیه این بوده است.

وست، در این بحبوحه، از خلال سخنان رییس جمهور آمریکا متوجه می‌شود که علت تاخیر یک روزه در آزادی او، تاخیر یک روزه رییس جمهور برای سفر به ایران بوده است. لذا، تمامی همراهان رییس جمهور به تکاپو می‌افتند که وی به عنوان خبرنگار بی‌توجهی دولت آمریکا به زندانی بودن خود را علنی نکند. نهایتا، با جا گذاشتن "مایک" و "گری" -دو تن از همراهان- در ایران، اقدام به پرواز به سمت آمریکا می‌کنند.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

وحشت از جا ماندن در جهنم ایران (به صحنه‌آرایی و انتخاب رنگ‌ها توجه شود)

بحث در هواپیما، حول این می‌گردد که وست معتقد است که رییس جمهور آزادی وی را یک روز به تعویق انداخت چون می‌خواست تیتر روزنامه‌ها را دست بگیرد و انعکاس این خبر از سوی او می‌تواند جامعه آمریکا را تکان دهد. از سوی دیگر مایک و گری تلاش می‌کنند که خود را به هواپیمای بک آپ (پشتیبانی) برسانند. اما طمع می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که مشروبات الکلی هم با خود بیاورند که جشن این فرار موفقیت‌ آمیزشان را هم در هواپیما برگزار کنند. اما با ریختن مشروبات از کیسه‌های همراه آنها در فرودگاه، توسط پلیس ایران که بیشتر شبیه چریک‌های کوبایی هستند دستگیر می‌شوند و نهایتا نشان داده می‌شود که مایک مستاصل و درمانده در کشوری عقب‌مانده‌ و ترسناک برای همیشه به دست سرنوشت سپرده شده و رییس جمهور برای ضبط تمامی افتخارات به نام خود، حتی دیگر یادی از آنها نمی‌کند.

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

به مایک درمانده نقش بر زمین که زن چادری (به عنوان عنصر Reminder‌ ایران) یک پله از او بالاتر قرار گرفته توجه کنید (اخطار متضمن ایران هراسی)

در پایان، هواپیما به خاک آمریکا می‌نشیند و رییس جمهور در کمال افتخار دست لئون وست را در دستان منتظر مادر وی می‌گذارد و بدین ترتیب خانم رئیس جمهور یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ آمریکا (به قول خودش) را رقم می‌زند. 

کمدی سخیف در خدمت ایران‌هراسی

 آمریکا‌یی‌ها پیوسته در این سال‌ها به ایران‌هراسی پرداخته‌اند و مدت زیادی است که در فیلم‌ها و سریال‌های خود بر روی موضوعاتی چون انفجار هسته‌ای، جنگ‌طلبی، نقش رییس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در مذاکرات، گروگان‌گیری روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر، و عقب‌مانده بودن ایرانیان به صورت عمیق تمرکز کرده‌اند. همزمان با انجام مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 روند ایران هراسی و ایران ستیزی در سریال های امریکایی تشدید شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 1
    با این کارا ارزش خودشونو پایین میارن
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    3 1
    معلومه خیلی بهشون فشار آمده
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    3 0
    لابد ارزش شما رو بالا می برند! داره به ملت و حکومت ما توهین می کنه اونوقت ارزش خودش میاد پایین؟!
  • نرگس ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 1
    مشرق نیوز شما با این خبر مخاطبانتان را تحریض و تشویق کردی این سریال موهن را نگاه کنند دومین مسئله این است که اقتضای دشمن دشمنی کردن است و کارگردانان ایرانی ما بی عرضه اند تا یک فیلم راجع به امریکایی ها بسازند و آنها را لجن مال کنند
  • MOHAMMAD ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    3 0
    من یه پیشنهاد برای برادران زحمتکش آمریکایی خودمون دارم بجای اینکه این همه خرج کنین سریال و فیلم و چرت و پرت بسازین دوتا قالب یخ بندازین تو یک سطل آب قشنگ هم بزنین آب سرد سرد که شد ، بریزین اونجایی که میسوزه. البته برای سرفه جویی زیر اونجایی که میسوزه یه لگن بذارین تا آب بریزه تو لگن برا نفر بعدی استفاده کنین.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    سخت نگیر اخوی بندگان خدا گناه دارن عقده کردن از تحقیر شدن یه ابزاری به اسم سینما هم دستشون افتاده دیگه جوگیر شدن مثل عربای حاشیه ی خلیج فارس که از وقتی نفت ارزشش شناخته شد ،آدم شدن برا ما.
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    اینها چرا از قیافه های ترسناک خودشون نمیترسند یکی از یکی کریه تر و ترسناکتر واقعا اینها طایفه ای از اشرار جن هستند
  • رهگدز ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 1
    نه تنها مردم وطنم بلکه هیچ ملت با منطقی این چرندیات و حجویات رو قبول نمی کنه ....همه ی این ها خـــــــــــــــــــــــــــوارکه واسه عوام الناس..
    • ڪیان IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      0 0
      شما‌بگیربخواب‌بیدارنشویاخودتوبخواب‌بزن!
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 2
    سریالش خیلی هم قشنگ بود آبرومونو پاک برد
  • سپیده دانافر ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بی فرهنگ بی نزاکت بی اندیشه بی نماز بی کتاب بی عقل
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مگه ارزشیم دارن؟
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 1
    ظاهرا کل تفکر رسانه ای شان در همین حده. فیلم مضحک آرگو و اسکار بی ربطی که به آن داده شد را فراموش نکرده ایم.
  • افشین تهران ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    الان سپیده اخر نزاکت هست.اخر فرهنگ و ادب هم هست بماند که دارای اندیشه ای والا و همچنین دارای علم غیب هم میباشد چرا که در فضای مجازی قدرت تشخیص نماز خوان و نخوان را دارد و صاحب کتابخانه ای بزرگ!!به کسی فحاشی کن که ملت و دولت و دین و مذهب و ....همه را به تمسخر گرفته نه هموطنت رو خانم همه چیز دان!!!
  • افشین تهران ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    پس کلاهت رو بزار بالاتر و افتخار کن.اگه خواستی جشن هم بگیر البته با همفکرای .......!کلا از نظر شما هر حرکتی که بتونه خودت و وطنت رو تحقیر کنه قشنگه.
  • افشین تهران ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با این مکرها بجایی نمیرسند حتی با داشتن تمام رسانه های خودفروخته.کافی هستکه چندتا جهانگرد بیان ایران و بعد از فضای ایران در برگشت برای دیگران صحبت کنن.البته همه حتما دیدید که چه جوری متحیر میشن و از رسانه های دروغگو انتقاد میکنن.ایران 36ساله که شمارو ادم حساب نکرده و نمیکنه و شما هم با این اراجیف فقط دل خودتون رو اروم و دوستان صهیونیست و شیطانپرستتون رو شاد میکنید بد بختهای حقیر.ایران چند هزار سال تاریخ و فرهنگ داره و شما از ابتدای سرخپوست کشی تا به امروز با تمام جعلهایی که میکنید به 3قرن هم نمیرسید انهم با چه افتخاراتی!!!از کشتار صاحبان اصلی سرزمین امریکا گرفته تا برده داری و نژادپرستی که تا امروز کشیده شده.کشتار جمعی مردم در ژاپن و ویتنام و .............رو هم به ان اضافه کنید بهمراه تمام گناهان و جنایاتیکه در کره زمین اتفاق میفته و یکسرش و یا تمامش به شما میرسه.
  • حسین ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    از اینکه ایران خبرنگار جاسوسشونو به 10 سال زندان محکوم کرده . سوزششون گرفته
  • ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 1
    به تاریخ دقت کنید ، چه بر سر پادشاهی ها و امپراطوری های خون و تزویر و دروغ امده ، ار رم ، اسپانیا ، پرتغال ، شوروی و ... چه چیز باقی مانده و همبن درصد اندک باقیمانده چه میزان مشکل دارند . از امپراطوری بربتانیا چه مقدار باقی مانده ؟ تحولات کاملا نشان می دهد که انگلیس در طی سال های اتی هرگز تصمیم گیر درجه یک تاریخی نخواهد بود . امریکا هم قطعا جز همین داستان است و مردم این کشور به مرور اگاه شده یا خواهند شد . بوی فروپاشی امریکا سالهاست که پیچیده ، سازمان سیاه به عنوان سازمان جاسوسی خارجی امریکا از حیث امکانات ، قدرت و .... شاید یک دهم ان اس ای به عنوان سازمان جاسوسی داخل امریکا هم نباشد همین مطلب گویا خیلی چیزهاست . هالیوود کثیف دیگر ان قدرت تاثیر گذاری چند دهه پیش بر ذهن مخاطب را ندارد و همزمان با ضعف تصاعدی و روزافزون امریکا ، بیش از پیش هم ضعیف خواهد شد . خیلی از ساخته های موثر هالیوود بر ذهن مخاطب دیروز ، برای مخاطب امروز صرفا دقایقی پر کردن زمان است . هالیوود امروز بررگترین ضربه زننده به دیپلماسی عمومی امریکاست و باعث انزجار بیس از پیش ملت ها شده .
  • ضدصهیون ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    چقدرجالب...تایه اتفاقی توایران میوفته فورامیشه موضوع روزفیلم های هالیوودی آمریکایی درعرصه جهانی تامردم ایران روبه همه بشناسونن خداوکیلی کارفرهنگی میکننددرحدالمپیک اونوقت توایران فیلم های فمنیستی ضدارزشی اخلاقی میسازن بعدمیگن ماداریم دردهای های جامعه رونشون میدیم تازه این فیلم هاواردجشنواره ای مثل کن میشه وکلی جایزه میگیره
  • nm ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    میخواین به اصغرفرهادی بگم یه فیلم درباره مردم ایران بسازه تابه کل دنیانشون بده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • حامد ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    از جریان انحرافی شما چیزی جز لمپنیسم و فساد انتظار نمی ره
  • حسین ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مگه شما مقامات آمریکایی رو مسخره نمی کنید ؟ این به اون در
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بیسوادها چرا فارسی صحبت نمی نویسید؟ درست است که مسخره واژه عربی است و از فعل "سخر" بمعنی to laugh, mock, ridicule می آید اما در زبان فارسی باید گفت "مسخره (کردن) رییس جمهور ایران دریک سریال آمریکایی". جمله شما درست عکس این معنی را می رساند یعنی حسن روحانی سریال آمریکایی را مسخره کرده است که چنین نیست زیرا حسن روحانی مسخره دست همه عالم شده است. واژه "تمسخر" نه فارسی و نه عربی است. واژه من در اره سوم شخص مفرد در عربی "یسخر" است .
  • محسن ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دبی نفت نداره ...د آمدش از راه تجارته. بیشتر محصولات خارجی خاورمیانه از طریق دبی ترانزیت میشه. در خصوص این فیلم : اولا حماقت خودشونو نشون میدن. ثانیا ایران در سالهای اول انقلاب برای سایرکشورهای جهان از خودش چهره ای بد ساخته. تاریخ این سی سال رو مطالعه کنیم.
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    وقتی کسی به دیگری توهین میکنه نشانگراینه که ازدست طرف عصبانیه حالا دلیل هرچیزی میتونه باشه.
  • مهماندار هواپیما vip ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بعضی از کارگردانان ما برای اینکه گرین کارت خود و خانوادهشان را از دست ندهند حتی علیه ایران هم موضع گیری می کنند چه رسد به فیلم سازی علیه امریکا
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مرگ بر اسراييل
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    روحانی مچکریم پس چیشد ازون اعتباری که حرف میزدید
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ای کاش اینا رو کلیپ کنید با نریشن بزارین اینجوری هم تاثیرش بشتره هم میشه توشبکه های اجتماعی پخش کرد. با آقا صاحب الزمان
  • اسماعیل ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 1
    چیزی که عوض داره گله نـــــــــــــــــــداره هر روز توی تریون صدا و سیما و و توی همه راه پیمایی های مناسبتیتون به اونا بدو بیراه میگید و آرزو مرگ واسشون میکنید ، عروسک رئیس جمهورشونو به آتیش می کشید و ... حالا خیلی بهتون سخت اومده توی یه { فیلم } این اتفاق افتاده
  • شاهین ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با اینکه با ساختن فیلمهای قوی میتوان مقابله کرد کاملا موافقم ولی نکته اصلی این است که من و شما که در ایران هستیم و شیطان بودن آمریکا را با تمام وجود حس میکنبم (البته منظورم با ایرانی های واقعی است) نیاز به این فیلمها نداریم و این آمریکائیها هستند که باید با این کارها مردم خود شون و دنیا را فریب بدن . نکته جالب دیگر اینه که چقدر آدم باید احمق و کم عمق باشه که با فیلمهای هالیودی هدفدار گول بخوره . مواظب بچه هاتون باشین که گول آب و رنگ های دروغین شیطان بزرگ رو نخورن .
  • شاهین ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با اینکه با ساختن فیلمهای قوی میتوان مقابله کرد کاملا موافقم ولی نکته اصلی این است که من و شما که در ایران هستیم و شیطان بودن آمریکا را با تمام وجود حس میکنبم (البته منظورم با ایرانی های واقعی است) نیاز به این فیلمها نداریم و این آمریکائیها هستند که باید با این کارها مردم خود شون و دنیا را فریب بدن . نکته جالب دیگر اینه که چقدر آدم باید احمق و کم عمق باشه که با فیلمهای هالیودی هدفدار گول بخوره . مواظب بچه هاتون باشین که گول آب و رنگ های دروغین شیطان بزرگ رو نخورن .
  • بسیجی007 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    حالا اگه ما بخایم همچین فیلمی علیه امریکا درست کنیم ارشاد مجوز نمیده
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خانم سپيده من هم با شما موافقم
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مثل اينكه به آبرويت هيچ اهميتي نميدي!
  • امیری ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب ما هم مسخره می کنیم این به اون در
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خانوم دانافر زیادی عصبانی نشو برا پوستت خوب نیستا.
  • صابر ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اوباما را با ادب دیدیم !
  • بهنام ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    و ما همچنان در حال ساخت شمعدونى و امثال آنىم. واقعا خسته نباشن کارگردان هاى اىرانى...
  • مهدی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    حالا بفرماییدکارگردان های ماچکارکرده اند باوجوداین همه سوژه درموردغرب وآمریکا واسرائیل ودست نشاندگانشان ؟؟؟؟؟!!!!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    جالب بود
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    به جای این همه توضیح 3-4 دقیقه فیلم رو زیر نویس میکردین میزاشتین خوووو. افکار خودتونو هم القا نمیکردین
  • حسن ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ما هم که فقط بلدیم نق بزنیم، به آمریکایی ها نمیشه خرده گرفت، اون ها در پی منافع خودشون هستن حال درست یا غلط. ما اگه حرفی واسه گفتن داریم پس باید دست به کار بشیم. تا به حال چند فیلم و سریال تاریخی برای تغییر نگاه غربی ها ساخته ایم؟ وقتی اکثر مسئولین ما، خود اساطیر ملی ما رو به سخره میگیرند و سعی در کمرنگ جلوه دادن اون ها هستند پس نباید از بیگانگان نالید. ما همه افتخار میکنیم مسلمان هستیم اما تاکنون آیا حتی فقط یک فیلم و سریال تاریخی مربوط به ماقبل اسلام ساخته ایم؟ نمی شود گفت تمام حاکمان این سرزمین تا قبل از اسلام همگی جبار و خونخوار بوده اند.
  • احمد ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 0
    1- دقیقا در زمانی که قطار هزار و یک شب شامل توریست های غربی وارد ایران شد و همه شان فهمیدند ایران آن هیولایی نیست که غربی ها میگویند و میروند که این پیام را به هموطنان خود برسانند، این فیلم پخش میشود. 2- اینکه آزادی یک خبرنگار از دست ما بزرگترین دستاورد رئیس جمهور آمریکاست نشانه اقتدار ایران هست. 3- اینکه در چند جای فیلم موضوع حاشیه ای مثل فقدان مشروبات الکلی در ایران، سبک لباس پوشیدن رئیس جمهور ایران ونوع نگاهش به رئیس جمهور آمریکا و.. مطرح میشود یعنی دست مایه ی دیگری برای ایران هراسی ندارند. 4- اما.... در نهایت هواپیمای آنها توانسته در ایران فرود بیاید!!!! و با ایرانیها تعامل سازنده داشته باشند(آزادی اون یارو خبرنگاره) و ... نشان میدهد که آنها میخواهند بگویند: اگر چه ایران مردم خوبی ندارد، مشروب ندارد. زنهای عریان ندارد و....(بگویید الحمدلله) ولی ما برای مسائلی نیاز داریم تا با آنها رابطه داشته باشیم هر چند محدود حتی در این حد که هواپیمای ما فقط بتواند در فرودگاه بنشیند تا بتوانیم یک جاسوس را آزاد کنیم! غرض اینکه در لفافه و طنز(بخوانید اهانت) میخواستند مذاکرات را برای صهیونیستها تا حدودی توجیه کنند. البته به اهانت به ایران.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سئوال این است آیا این نوع فیلم های هالیوود در ذهن مردم دنیا تاثیر دارد ؟ و مردم دنیا این ها را باور می کنند ؟ جواب : بله متاسفانه با وجود امپراطوری رسانه ای غرب خیلی ها باور می کنند و ایران را با این گونه فیلم ها و تصاویر در ذهنشان مجسم می کنند . سئوال دیگر : در مقابل ما و رسانه های ما چه کاری باید انجام دهند ؟ جواب : متاسفانه گاها رسانه های ما یا ناخواسته در دام تبلیغاتی اینها گرفتار می شوند و خود عامل تبلیغ منویات آنها می شوند ( و گاهی عمدا)و یا خیلی کوتاه و با برنامه ریزی نامناسب و گاها خیلی کم از کنار ان می گذرند و امید به آن دارند که دنیا به حقانیتمان پی ببرد و منتظر آن روز می مانند . متاسفانه چه قبول داشته باشیم یا نه ، دشمن با تمام قدرت خود در تخریب اسلام و انقلاب اسلامی ایران در ذهن جوان ایرانی و همه مردم دنیا تلاش می کند و موفقیتهایی را هم کسب نموده است . مسئولین و مردم عزیز ، ما امروز باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم
  • میلاد ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    از این فیلم های چرت و پرت زیاد میسازن....زیاد به دل نگیرید..
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بالاخره این سریالها اثر خود بر مخاطب را می گذارد.
  • محمد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    وقتی آقایون اوبامای جنایتکار و شیطان صفت رو با ادب در میابن!! بایدم اینجوری باهاشون رفتار بشه
  • مهاجر ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بنده آقاي اوباما راخيلي مودب يافتم. تازه نقد از طرف دشمن طبيعي است . دوست اگر نقد كند ....
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مجوز هم بده یه مشت کارگردان وبازیگر که جز لودگی بلد نیستن که نمیتونن بیان فیلم مفهومی بسازن
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    کدخداست دیگر. کاریش نمیشه کرد
  • MOHAMMAD ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    منم با خرفهای خانم دانافر در مورد خودم موافقم فقط کتاب زیاد دارم بقیش درسته اما آقا حامد شما معنی لمپن و فساد و انحراف و جریان رو بگو هر کدام 5 نمره از گوگلم می تونی استفاده کنی. امتحان بصورت open google
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    غلط کردن.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دولتی های محترم: این برنامه ها مصرف داخلی دارد و ما به این برنامه ها کاری نداریم و برای ما هم مهم نیست.
  • کاپیتان ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بی شرف اند دیگه اگه فیلم "گلاب" که متاسفانه خانم فراهانی هم توش ایفای نقش کوتاهی کرده ببینید بسیار بیشتر تاسف میخورید امیدوارم دکتر روحانی حد اقل در مذاکرات واقعی ایستادگی کنند و اگر طرف به خواسته های نا معقول خودش ادامه داد سریعا" از مذاکرات دست کشیده و اجازه هیچگونه بازرسی از ایران رو ندهند حتی بازرسی های روتین قبلی که طبق پروتکل بوده.
  • سید حسین ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    عزیز جان یک واحد عربی پاس کن بعد بگو تمسخر عربی نیست. باب استفعال می دانی چیست؟
  • نیما ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    هدیه ای از طرف آمریکایی های محترم !! و با شعور !!!
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خدارو شکر احترام نه فقط به پاسپورت که به ایرانی ها هم برگشته
  • ناشناس ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    واقعا این فیلم ساز های ما عرضه ندارن از این فیلم ها بسازند.جای تأسف داره
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با محمد و افشین موافقم و با مشرق و سپیده و حامد و کلا با غیب گوها و متحجرین مخالف
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    یک کلمه هم از مادر عروس خخخخخخخخ: بیسوادها چرا فارسی صحبت نمی نویسید؟
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام آخه برادر من شما انتظار داری مردم ایران بابت این همه تحریم و تهدید و استعمار و این همه بلایی که آمریکا سر مردم ما و دیگر کشور ها آورده براشون دست تکون بدن و براشون آرزوی پیروزی و موفقیت کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دوتا فیلم هم ما از آمریکا درست کنیم خوب
  • الهام ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    چرا فکر میکنید آبرو . عزت ما میتونه توسط یک عده بی آبرو زیر سوال بره؟؟؟ اینها یه چیزی ساختن برای جمعیتی هم فکر و عقیده خودشون همین.
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    هیس! کدخدا میشنوه ناراحت مشه
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    با سریال 24 باعث اتفاقاولیه ای شدن که سال 92 افتاد حالا دارن خط میدن براقدمهای بعدی: فرود هواپیمای آمریکایی در ایران، شامپان خوردن در ایران، مذاکره درباره آزادسازی وست(غرب) از دست ایرانیان، مباحث مربوط به همجنس بازی که خیلی پیش از این رهبر انقلاب فرمودن که هسته ای حل شه مباحث این مدلی مطرح میشه، دارن ذهن مخاطب رو آماده میکنن. ای کاش اگه از هشدارهایی که رهبر معظم میدن درس نمیگیرن لااقل در حد یه سریال دوزاری، بتونن آینده مذاکرات و نوع تعاملاتشون با غرب رو پیش بینی کنن
  • محمد جواد ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    حالا بگید قسمت چند و کدوم فصلش هست خودمون از نزدیک با این فاجعه مواجهه بشیم
  • سید حسین ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام علیکم. دوستانی که خارج از کشور زندگی کرده باشند می دانند که در غرب یکی از توهین هایی که به روحانیت مسلمان می شود "حوله به سر" یا Towel Head خواندن آنها است. این تشبیه به این عادت زنان است به خصوص که بعد از استحمام سرهای خود را با حوله می بندند. نشان دادن رئیس جمهور ایران در لباس کشیش مسیحی با یک حوله برسر نوعی توهین چند لایه هم به رئیس جمهور، ملت ایران و هم اسلام و روحانیت است. همچنین در عرف دیپلماتیک پا روی پا انداختن یک نوع توهین است و دست روی دست گذاشتن نماد تمکین و پذیرش و دست بسته بودن است که با زبان بدنی فرد نقش ایفا کننده بیانگر این است که خوب خودتان بدوزید و ببرید و ما هم اینجا دست بسته و گوش به فرمان کدخدا هستیم. نپوشاندن موی سر توسط رئیس جمهور امریکا در خاک ایران هم دهن کجی دیگری به قوانین جمهوری اسلامی و ایران است. در گوشه سمت چپ پشت رئیس جمهور امریکا هم پرچم امریکا دیده می شود ولی خبری از پرچم جمهوری اسلامی نیست و این هم تصویری نمادی از محو نمودن همه نمادهای دین و اسلام از ایران و موفقیت ریفورم (بخوانید اصلاحات امریکایی) مورد نظر امریکایی هاست.
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ايناروهرچي بهشون رو بدي پروتر ميشن بايدكوبونددهنشون
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اون موقع دیگه جایزه اونا رو نمیگیره پس باید زندگی مردم ایران رو سیاه نشون داد تا جایزه گرفت
  • حسام ترک قشقایی ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    برن رییس جمهور خودشونو نگاهکنن ..سیاه .لاغر استخونی..و زشت..به ابوهت و جذابیت رییس جمهور ما حسادت میکنن..وقتی نظر ها رو میخوندم دیدم که چقدر وطن فروش بی غیرت غرب زده تو کشور وجود داره..واقعا واسشون متاسفم ..اینایی که کشورشونو میفروشن ناموسشون هم میتونن بفروشن
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    اقا محسن دبی نفت نداره ولی بانفت ابوظبی ساخته واباد شد مثل اینکه بگی تهران نفت نداره!!!!
  • پیراسته فر ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    الحمدلله ما(ایرانیان)که درصداوسیما هیچ رئیس جمهورکشورهای دیگررا به سخره نمی گیریم ،اصلاً درهیچ رسانه نوشتاری ودیداری وشنیداری ،مسئولین دیگرکشورهارا تمسخرنکرده ایم.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بخدا قسم همین عربا از امریکایی ها پست تر و کثیف ترن. بعد چرا صنعت سینمایی ما همچین توانی رو نداره که با ساختن یک فیلم که در جهان شناخته بشه ایرانی واقعی رو نشون بده و از تاثیر گذاری فیلم های ایران هراسی جلوگیری کنه.
  • اعظم ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    شدیدا باهات موافقم.به قول شاعر زکه نالیم که ازماست که برماست.این مردم همونهایی هستندکه به خاطر فرهادی که اسکارگرفت بهم تبریک گفتند برادر من اگر چندسال پیش به دروغهاومزخرفات پاسخ درست داده می شد الان کاربه اینجا نمی کشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس