کد خبر 446769
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

محمدرضا ورزی در سریال «معمای شاه» کاراکتری را هم به غلامحسین بنان چهره شناخته شده موسیقی اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، چه کسی نقش استاد بنان «معمای شاه» را بازی می‌کند؟محمد نادری بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این مجموعه و جزییات ان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این سریال تلویزیونی نقش غلامحسین بنان، چهره شناخته شده موسیقی ایران را بازی می‌کنم. در این مجموعه ساخت قطعه تاثیرگذار و معروف «ای ایران» ساخته روح ا... خالقی و حسین گل گلاب به تصویر کشیده شده است البته من دوران جوانی استاد بنان را بازی می‌کنم.

وی ادامه داد: علاقه بسیاری به نقشی که در سریال «معمای شاه» ایفا کردم دارم. داستان این مجموعه به شکلی است که تخیل و درام به گونه‌ای درست وارد آن می‌شود.

وی ادامه داد: حدود سه سال پیش در تماشاخانه ایرانشهر اجرایی داشتم و آقای دژاکام که در انتخاب بازیگر همکاری داشتند و به دلیل شباهت‌هایی که به استاد بنان داشتم مرا برای کار در این مجموعه معرفی کردند. کار من در مجموعه «معمای شاه» چند روزی است که آغاز شده و 2-3 جلسه از آن مانند خواندن سرود «ای ایران» در خانه دکتر وزیری باقی مانده است.

نادری افزود: در حال حاضر سر یک کار نمایشی نیز هستم. اما از لحاظ زمانی هماهنگی‌های لازم شکل گرفته است، شاید از نظر جسمی و ذهنی کمی خسته‌کننده باشد، هر دو کار فضاهای متفاوتی را دارند که در نهایت روی هم اثرگذار نخواهد بود.

بازیگر سریال «شمعدونی» بیان کرد: برای من تفاوتی بین کار جدی و کمدی وجود ندارد چرا که هر کدام فضا و دنیای خاص خود را دارد. برخی از بازیگران فقط کمدین هستند اما من فی‌نفسه اینجوری نیستم. کمدی را دوست دارم و با توجه به حضور من در سریال «شمعدونی» و کاراکتر طنز مردم به طور ناخودآگاه این دو نقش را با هم مقایسه می‌کنند ولی من معتقدم بعد از مدتی مخاطب این نقش را می‌پذیرند.

وی تصریح کرد: با حضورم طی این چند روز در مجموعه «معمای شاه» با جمشید مشایخی، محمدرضا شریفی‌نیا، رسول نجفیان و سعید نیکپور و ...  همبازی بوده‌ام. کار در سریالهای تاریخی حساسیت برانگیز است علی‌الخصوص تاریخ معاصر که هر طیفی نسبت به آن نگاه مخصوص به خود را دارد.

نادری عنوان کرد: در کل دنیا راجع به شخصیتهای بزرگ فیلم ساخته می‌شود و هیچ ممنوعیتی برای این کار وجود ندارد باید توجه داشته باشیم در «معمای شاه» نیز شخصیتهای تاریخی مهمی در محوریت قرار گرفته و واقعه‌های اجتماعی در رابطه با آنها به تصویر کشیده شده است. شخصیت بنان در این سریال فرصت زیادی برای دیده شدن ندارد و می‌توان راجع به آن یک کار مستقل سینمایی را ساخت.

وی گفت: من نسبت به هر کاری جمله‌ای دارم فکر می‌کنم همه ما یک کنجکاوی نسبت به اتفاقات معاصر و انقلاب داریم. حتی اگر در این مجموعه نقشی را ایفا نمی‌کردم خیلی مایل بودم تا این سریال را دیده و آن را دنبال کنم. ساخت کارهای تاریخی موجب می‌شود با زاویه‌های دید مختلف با تاریخ مواجه شویم و ما به عنوان مخاطب معمای متفاوتی را شاهد باشیم و این موضوع برای ذائقه ما بد نیست.

نادری در پایان اظهار داشت: امیدوارم این سریال کار خوبی از آب درآید. آقای ورزی دیدگاه‌های مخصوص به خود را دارد و به راحتی به درام در داستان می‌پردازد. وی از پیشنهادهایی که مطرح می‌شود استقبال می‌کند و به اصطلاح کارگردان بسته‌ای نیست و در کل بین بازیگر و کارگردان هماهنگی‌های لازم وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس