کد خبر 417365
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

تحقیقات اف‌بی‌آی نشان می‌دهد «کریس رابرتس» هکر و کارشناس رایانه‌، بین ۱۵ تا ۲۰ بار، در جریان پرواز با هواپیماهای آمریکایی با لپ‌تاپ خود به سیستم‌های امنیتی آنها نفوذ کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی خبر دادند یک هکر توانسته چندین بار در جریان پرواز با هواپیماها به سیستم‌های امنیتی هواپیماهای آمریکا نفوذ کند.

پایگاه استرالیایی «سیدنی مرنینگ هرالد» به نقل از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا خبر داد که یک کارشناس رایانه‌ای مطرح و هکر آمریکایی توانسته در سالهای 2011 تا 2014 به سیستم‌های رایانه‌ای و امنیتی هواپیماهای آمریکایی نفوذ کند.

«کریس رابرتس» در ماه فوریه به اف‌بی‌آی خبر داد که او ده‌ها بار در جریان پرواز با خطوط هوایی آمریکا به سیستم‌های رایانه‌ای آن‌ها را هک کرده و در یک مورد حتی توانسته کنترل قسمت مدیریت محوری رایانه هواپیما را به دست گیرد.

مارک هارلی یک نقام ارشد اف‌بی‌آی اعلام کرد: «رابرتس گفت کاری کرده که یکی از این هواپیماها دچار حرکت جانبی و لرزه شده و اندکی از مسیر خود منحرف شود».

گفته شده پس از آنکه رابرتس در صفحه شبکه مجازی خود مطلبی را منتشر و تاکید کرد که می‌تواند به سیستم هشدار خدمه پرواز نفوذ کرده و سبب شود ماسک‌های اکسیژن هواپیما به بیرون پرتاب شود، اف‌بی‌ای او را برای بازجویی بازداشت کرد.

وی در بازجویی‌ها نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا را تائید کرده است.

در دو سال گذشته صنعت هوانوردی جهان شاهد چند سانحه هوایی از جمله ناپدید شدن یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی بوده است. نبود توضیح مناسبی برای اغلب این سوانح موجب شده تا فرضیه‌های متعددی از جمله ربایش هواپیماها از راه دور توسط گروه‌های تروریستی، خرابکاران یا حتی سازمان‌های اطلاعاتی مطرح شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس