دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که با ادامه اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در خاک عراق، شمار آوارگان این کشور به ویژه در استانهای بغداد و الانبار رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش روز پنجشنبه این نهاد بین المللی، بیش از 180 هزار نفر از ساکنان الرمادی از روز 8 آوریل تاکنون مجبور به ترک خانه های خود شده و به نقاط دیگر این کشور کوچ کرده اند.

در این گزارش گفته شده است که به دلیل شرایط نامساعد محیط زندگی به خصوص در منطقه ابو غریب در استان بغداد، آوارگان با خطرات بهداشتی شدیدی روبرو شده اند.

بررسی های هفته گذشته این نهاد نیز نشان داده است که کمبود امکانات بهداشتی و عدم دسترسی به آب اشامیدنی سالم، سبب شیوع اسهال های خونی در کودکان زیر 5 سال آواره عراقی شده و ادامه این شرایط کودکان بیشتری را با خطر این بیماری مهلک روبرو کرده است.

دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل همچنین اعلام کرد: گرچه تلاش های این نهاد برای تامین نیازهای غذایی، آب آشامیدنی و امکانات بهداشتی آوارگان عراقی همچنان ادامه دارد اما این تلاش ها قادر به جلوگیری از افزایش خطرات بهداشتی ناشی از محیط آلوده زندگی آنها نخواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس