کد خبر 452452
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

یک روزنامه آلمانی نوشت که بنابر برخی شواهد، در یکی از زندان‌های نیویورک زندانیان با روش‌هایی مانند زندان ابوغریب شکنجه داده می‌شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه آلمانی «ولت» در گزارشی با عنوان «زندانیان نیویورکی احتمالا شکنجه شده‌اند» نوشت: «آیا آمریکایی‌ها زندانی مانند ابوغریب در نیویورک ساخته‌اند؟ کسانی که در این زندان بوده‌اند از ضرب و شتم، خفه کردن و کشیدن کیسه بر روی سر زندانیان خبر داده‌اند. زندانبانان سعی کردند به این وسیله از افراد اعتراف بگیرند.»

در این گزارش به موضوع فرار «ریچارد مت» و «دیوید استوارت» که در مرکز اصلاح کلینتون (Clinton Correctional Facility) واقع در شمال نیویورک زندانی بودند اشاره شده است و اینکه پلیس تلاش کرد تا از «پاتریک الکساندر» که در سلول کناری زندانی بود درباره فرار مت و استوارت اطلاعاتی به دست آورد. در واقع موضوع فرار این افراد و نارضایتی عمومی در نیویورک با مسئله دیگری پیگیری شد و آن هم شیوه‌های بازجویی از زندانیان بود.

 

ولت نوشت: «الکساندر تنها کسی نیست که از سوء‌رفتار در این زندان خبر می‌دهد. دیگر زندانیان هم از مواردی مثل ضرب و شتم، تلاش برای خفه کردن و پرت کردن افراد به سمت دیوارهای سلول می‌گویند. در این راستا بیش از 60 زندانی که تاکنون به دیگر زندان‌ها در نیویورک منتقل شده‌اند، شکایتی به سرویس قضایی زندان ارائه خواهند داد. یکی از وکلای این سرویس می‌گوید: "ما روزانه شکایت‌های مشابهی را از سراسر کشور داریم."»

مقامات زندان موارد تخلف را تائید کرده و اعلام کرده‌اند که هر مورد از تخلف تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

وضعیتی که یادآور زندان ابوغریب است

ولت افزود: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که زندانیان تنها مورد خشونت قرار نگرفته‌اند بلکه روش‌هایی علیه آنها به کار گرفته شده که شبیه شکنجه‌های زندان ابوغریب در عراق است. "ویکتور آپونتا" که در زندان با مت رابطه نزدیکی داشته در این باره نوشته است که چطور یکی از زندانبانان که به دلیل خالکوبی پرچم آمریکا بر روی بدنش به وی "کاپیتان آمریکا" می‌گفتند، کیسه پلاستیکی را روی سر آپونتا کشیده و انقدر این کیسه را در نزدیکی گردن او نگه داشته تا وی از هوش رفته است.

آپونتا همچنین می‌گوید که یک روز تمام نیاز به پزشک داشته اما کاری برایش انجام نمی دادند و سرانجام وقتی او را به کلینیک زندان بردند، تهدیدش کردند. "پاول داویلا" دیگر زندانی است که در نوشته‌ای تاکید دارد که با وی بدرفتاری شده و پس از آن مجبور به امضای گزارشی شده که در آن نوشته شده بود به او حمله نشده است. "رگی ادوارد" هم می‌گوید که زندانبانان او را به مدت 3 هفته تمام در انفرادی زندانی کرده‌اند و وسایل شخصی از جمله عکس‌های خانوادگی و حلقه ازدواجش را دور انداخته‌اند.»

این نشریه آلمانی در پایان نوشت: «زندانیانی پس از فرار این 2 نفر به زندان دیگری منتقل شده‌اند. آنها هم از مواردی از سوء رفتار خبر داده‌اند. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا افرادی که در بدرفتاری با زندانیان و آزار و شکنجه آنها دست داشته‌‌اند، دادگاهی خواهند شد؟ در این صورت باید گفت که رسیدگی به این پرونده موضوع ساده‌ای برای دادستان نیویورک نخواهد بود.»


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس