کد خبر 619575
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

وزارت مهاجرت عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که یک هزار و 578 خانوار آواره عراقی به منازل خود در استان الانبار بازگشتند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه مرکزی خبر عراق، فلاح هادی جاسم هماهنگ کننده اداره امور اردوگاه های وزارت مهاجرت عراق افزود: یک هزار و 578 خانوار آواره عراقی طی یک ماه گذشته از اردوگاه پناهجویان در بغداد به منازل خود در بخش های آزاد شده استان الانبار بازگشتند.

پیشتر وزارت مهاجرت عراق از بازگشت 52 هزار خانواده آواره به استان الانبار واقع در غرب عراق خبر داده بود.

بر اساس اعلام وزارت مهاجرت عراق، 52 هزار و 119 خانواده آواره پس از پاکسازی گروه تروریستی داعش از رمادی، حدیثه، هیت، الخالدیه، الکرمه، الرطبه و فراهم سازی امکانات اساسی در این شهرها به منازل خود بازگشتند.

عراق از سال 2014 با اشغال برخی شهرهای این کشور توسط گروه ترورستی – تکفیری داعش و درگیری ها برای بازپس گیری این شهر ها شاهد موج عظیمی از آوارگی بود. براساس گزارش های بین المللی شمار آوارگان عراقی به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

یکی از ابزارهای گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از پیش روی نیروهای مقابل، استفاده از غیرنظامیان و اهالی شهرها به عنوان سپر انسانی است که روند عملیات نظامی را کندتر می کند.

تروریست های داعش در ماه های گذشته شکست های سنگینی از ارتش عراق و نیروهای مردمی متحمل شده اند که مهمترین این شکست ها در شهر رمادی و فلوجه در استان الانبار بوده است.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس