دبیر شورای امنیت ملی روسیه سه‌شنبه اعلام کرد مسکو خواستار تقویت همکاری کشورهای عضو گروه بریکس - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی- در زمینه فناوری نظامی است.

به گزارش مشرق، نیکولای پاتروشف Nikolaï Patrouchev در پنجمین نشست نمایندگان بلندپایه بریکس در امور امنیتی که در مسکو برگزار شد، گفت بیشتر قراردادهای مرتبط با فناوری‌های نظامی می تواند با تقویت همکاری کشورهای بریکس در زمینه مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و جرائم فرامرزی همین طور بر ضد تهدید‌ها و مشکلات جدید تقویت شود.

 پاتروشف افزود: «ما ثابت کردیم می توانیم مشکلات مختلف را با همکاری یکدیگر حل کنیم».
وی از سوی دیگر، خاطر نشان کرد غرب به منظور تلاش برای کاهش قدرت اقتصادی بریکس، فشارهای سیاسی و مالی را بر کشورهای عضو این گروه اعمال کرد.

وی افزود غرب همچنین به شکلی فزاینده جنگی خبری را با هدف «تأکید غیرواقعی بر اختلافات ملی، مذهبی و فرهنگی بین پنج کشور بریکس» آغاز کرده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز ابراز امیدواری کرد بانک توسعه بریکس بتواند به حمایت از اقتصاد روسیه کمک کند.

این بانک انجام عملیات واقعی را پس از نشست سران بریکس که به زودی در اوفا (مرکز استان باشقیرستان روسیه) برگزار می شود، آغاز می کند.ریابکوف خاطر نشان کرد نشست اوفا فرصتی برای گفتگو درباره اصلاح صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین از آمریکا به علت جلوگیری از اصلاح این دو نهاد انتقاد کرد.
روسیه ریاست دوره‌ای بریکس را در سال 2015 برعهده دارد. نشست سران بریکس قرار است هشتم و نهم ژوییه در اوفا برگزار شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    ما هم بهشون بپیوندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس