کد خبر 412666
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

رزمایش بین‌المللی "شیر آماده 2015" امروز (سه شنبه) با مشارکت نیروهای مسلح اردن و 18 کشور جهان و همچنین با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در اردن آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق،  این رزمایش در راستای برنامه‌های آموزشی نیروهای مسلح اردن و ارتش‌های کشورهای عربی برای بالا بردن توان نظامی، افزایش برگزاری رزمایش‌های مشترک جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، عملیات مبارزه با تروریسم، تماس‌های استراتژیک، اداره بحران‌ها و بالا بردن آمادگی کشورهای شرکت کننده در آن است.

در این رزمایش‌ که از امروز آغاز شده و تا نوزدهم مه ادامه خواهد داشت حدود 10 هزار سرباز مشارکت خواهند کرد.

همچنین این رزمایش با همکاری فرماندهی مرکزی آمریکا در مراکز آموزش نظامی نیروهای مسلح اردن و تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی دیگر نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و با مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های امنیتی، نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با اداره بحران‌ها برگزار می‌شود.

در همین راستا مشعل محمد الزبن، مشاور پادشاه اردن در امور نظامی و رئیس هیات ستاد مشترک ارتش این کشور با مدیر رزمایش‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در امان دیدار و در خصوص انجام مقدمات برای آغاز رزمایش با وی گفت‌وگو کرد.

در این رزمایش کویت، بحرین، قطر، عربستان، مصر، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا و فرماندهی پیمان ناتو شرکت خواهند داشت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    شرکت بعضی از کشورها با دیگران اصلا همخوانی نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس