کد خبر 419872
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

با توجه به پایان یافتن مهلت دوماهه، دادستان تهران زمان جدید اجرای حکم قصاص عامل اسیدپاشی به داوود روشنایی را تعیین می‌کند.

 به گزارش مشرق، روز سیزدهم اسفند سال گذشته قرار بود حکم قصاص یکی از قدیمی‌ترین پرونده‌های اسیدپاشی ایران در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود؛ هرچند آن روز بالاخره اولین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران اجرا شد اما این اجرای حکم مربوط به پرونده داوود روشنایی که حدود یک دهه در انتظار اجرای حکم قصاص و حتی دریافت دیه اسیدپاشی است، نبود.

آن روز با توجه به اینکه با ایام فاطمیه مقارن شده بود، داوود روشنایی به توصیه‌ و درخواست روحانی زندان پاسخ مثبت داد تا خانواده محکوم در مهلت جدید 2 ماهه‌ای که به دست آورده بودند، هم دیه روشنایی را پرداخت کنند و هم امیدی به جلوگیری از اجرای حکم قصاص داشته باشند.

اما در حالی که حدود بیش از 2 هفته از این مهلت 2 ماه گذشته است، داوود روشنایی، از خلف وعده تکراری خانواده محکوم گلایه کرد و گفت: روز اجرای حکم قصاص، قرار شد در این مدت دو ماهه، دیه را پرداخت کنند اما حتی یک بار هم سراغی از من نگرفتند.

وی ادامه داد: تجربه تلخ اعلام رضایت آمنه بهرامی و ناکامی او در دریافت دیه و هزینه‌های مربوط به درمان و جراحی‌ها، مقابل چشمانم است و نمی‌توانم به راحتی از قصاص بگذرم. درخواست من این بود که حداقل هزینه درمان را بدهند و فعلا اجرای حکم قصاص تعلیق شود اما با وجود فرصت‌های متعددی که داده‌ام، هیچ اقدام عملی انجام نداده‌اند.

روشنایی درباره زمان جدید اجرای حکم قصاص گفت: چند روز گذشته از دادسرای امور جنایی با من تماس گرفتند و وقتی به آنجا رفتم، صورتجلسه‌ای تنظیم شد؛ با توجه به پایان مهلت مقرر، قرار بر این شد که پرونده دوباره در اختیار دادستان تهران قرار گیرد تا زمان اجرای حکم را تعیین کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس