کد خبر 379482
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دلایل تعویق اجرای حکم قصاص عامل اسیدپاشی به داوود روشنایی را تشریح کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، درباره اجرا نشدن حکم قصاص عامل اسیدپاشی به داوود روشنایی با وجود انجام تمام مراحل دادرسی این پرونده اظهار داشت: مدتی پیش ما مقدمات اجرای حکم قصاص را فراهم کرده بودیم اما روشنایی اعلام کرد: 2 ماه فرصت می‌دهم تا خانواده متهم یک میلیارد تومان به من بدهند و  پس از آن هم حدود یک سال دیگر مجدد به من پولی بدهند تا کاملاً رضایت بدهم.

وی با بیان اینکه روشنایی بود که نخواست حکم در آن زمان اجرا شود، گفت: خانواده متهم حاضر است در قبال گذشت از اجرای حکم قصاص، مبلغی را به روشنایی پرداخت کند اما این مبلغ کمتر از میزانی است که روشنایی مطالبه کرده است.

شهریاری در پاسخ به این سوال که مگر قاضی پرونده در دادنامه، ضمن صدور حکم قصاص، حکم به پرداخت دیه هم نکرده است، خاطرنشان کرد: خیر، قاضی نوشته فقط قصاص چشم و لاله گوش؛ دادگاه به پرداخت دیه رأی نداده است. اگر هم دیه‌ای باشد، در صورتی که متهم دیه را پرداخت نکرد، یا در زندان می‌ماند یا اینکه اگر شاکی شماره حسابی از متهم داشت، می‌تواند به ما معرفی کند تا توقیف کنیم. اما در این شرایط چون بحث قصاص مطرح است، مبلغ دریافتی، براساس توافق بین طرفین است.

سرپرست دادسرای امور جنایی با بیان اینکه شرایط برای اجرای حکم فراهم بود، اما روشنایی خودش کار را خراب کرد، افزود: صورت‌جلسه مربوطه موجود است که ما درصدد اجرای حکم بودیم اما خودش درخواست دیگری مطرح کرد. در حال حاضر هم موضوع را برای آقای روشنایی تشریح کردیم و به او گفتیم که مقدمات اجرای حکم مجدداً باید فراهم شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس