کد خبر 419520
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰

در ادامه کنفرانس مطبوعاتی امروز ژاوی هرناندز کاپیتان و شماره شش جاودانه باشگاه بارسلونا را که در آن خداحافظی رسمی خود از جمع آبی اناری ها را پس از نزدیک به 25 سال حضور در این باشگاه اعلام کرد را به نقل از وب سایت AS مرور می کنیم.

به گزارش مشرق، صحبت هایی ابتدایی: در اینجا هستم تا تائید کنم که در پایان فصل از باسلونا جدا خواهم شد. من با همسر، خانواده و دوستانم صحبت بسیاری کردم و به جای قلبم این بار با مغز خود تصمیم گرفتم. از نظر من الان زمان مناسبی برای جدایی است و قطر نیز پروژه جذابی را برای آینده آغاز کرده است. من دو سال در السد قطر بازی خواهم کرد و تلاش می کنم به پیشرفت فوتبال آن کشور کمک کنم.

در اینجا می خواهم بار دیگر از باشگاه تشکر کنم. آن ها همواره به من اعتماد دشته و پیشنهاد تمدید قرارداد تا سال 2018 را نیز به من دادند، اما اعتقاد داشتم که زمان تغییر است. 

همچنین می خواهم از تک تک هواداران مان نیز تشکر کنم و امیدوارم که در این مدت کسی را از خود نا امید نکرده باشم. هدف نهایی من بازگشت به بارسلونا است. نمی دانم شاید به عنوان مربی، مدیر فنی یا هر سمت دیگری. اینجا خانه من است و مطمئنم که به بارسا باز خواهم گشت

احساسات: در این چند روز احساسات عجیبی داشتم، اما امروز آرامشم بیشتر است. من در این یک سال احساس خوب و کارآمدی برای تیم کردم و تلاش داشتم تا به هر نحو ممکن به بارسا کمک کنم.  واقعا از این که یک سال دیگر در بارسا باقی ماندم خوشحالم. ما شانس این را داریم  با فتح دو جام دیگر تاریخ ساز شویم و داستان این فصل  به نحوی رقم خورده که انگار برای من نوشته شده است.

تصمیم جدایی در سال  گذشته: فصل پیش و پس از ناکامی با بارسلونا و تیم ملی اسپانیا خیلی سریع تصمیم گرفتم. ما واقعا شرایط بدی داشتیم و احساس می کردم که دیگر نمی توانم به باشگاه کمک کنم، اما در نهایت تصمیم به ماندن گرفته و از آن بسیار خوشحالم.

آینده: می خواهم فوتبال بازی کنم زیرا که هیچ چیزی به اندازه آن برایم لذت بخش نیست. گمان می کنم حضور در مسابقات سطح پایین تر نکات آموزنده زیادی برایم داشته باشد و حضور در قطر برای خود و خانواده ام اتفاق فوق العاده ای خواهد بود. هر چند که باز هم باید بگویم آینده نهایی ام در بارسلونا و با این باشگاه رقم خواهد خورد.

کسب سه گانه: همه چیز طوری پیش رفته که می خواستیم. لالیگا جامی است که عملکرد شما در تمام فصل را نشان داده و برای ارزیابی یک تیم قابل اعتماد تر است. اما ما هنوز دو فینال دیگر در پیش داریم و می خواهیم که یک بار دیگر سه گانه را به دست آوریم.

دوران حضور در بارسلونا: واقعا خوشحالم. من نمی توانستم دوران بازیگری بهتر از این داشته باشم و حتی در انتهای آن نیز می توانم با جشن گرفتن قهرمانی لالیگا با هواداران و همچنین کسب دو جام دیگر به پایان برسانم. من 35 سال سن دارم و 25 سال آن را در بارسا بودم.  روز شنبه تمامی 17 فصل حضورم در تیم اصلی با من خواهد بود و می خواهم در کنار دوستان و هم بازیانم با هواداران خداحافظی کنم در این مدت هیچگاه دشمنی در زمین فوتبال نداشتم و گمان نکنم که در می توانستم در جایگاهی بهتر از این در پایان حضورم در بارسلونا قرار بگیرم.

اعتقاد دارم که اتفاقات قسمت کمی در زندگی افراد هستند و بیشتر این تلاش و سخت کوشی است که شما را به آن چه می خواهید می رساند. من به همراه سایر بازیکنان در تیم ملی و بارسا دهه شگفت انگیزی را پشت سر گذاشتیم و خوشحالم که حالا می توانم تنها از خاطرات شیرین و اتفاقات خوب در طی این مدت صحبت کنم.

خانواده: مادرم حتی از من بیشتر طرفدار بارسا است. سال گذشته او مخالفت زیادی با جدایی ام داشت. اما حالا آرام تر شده هر چند من نیز پیشنهاد تمدید قرارداد بارسا را از او پنهان کردم (می خندد)

مشورت با دیگران برای حضور در قطر: با رائول پیرامون حضور در قطر صحبت کردم و او مرا پیرامون جذابیت پروژه فوتبال قطر متقاعد کرد.  با گواردیولا نیز ارتباط هایی داشته ام اما هنوز با وی در مورد قطر صحبت نکرده ام. البته که می دانم به محض رسیدن به آن جا دلم برای همه چیز و بیشتر از همه هم بازیانم مث لئو (مسی)، آندرس( اینیستا)، بوسی ( بوسکتس)، پدرو و .. تنگ خواهد شد، اما به هر ترتیب این هم جزئی از زندگی و قانون آن است.

آینده بارسا: این تیم به قهرمانی و رقابت برای آن ادامه خواهد داد.  ناکامی سال گذشته را برخی یک فاجعه و نابودی تیم قلمداد کردند، اما تیم ب واکنشی عالی نشان داد که چنین امری صحیح نیست.

سرمربیان تاثیر گذار: از همه آن ها چیزهای زیادی یاد گرفتم. از فن خال که در اوج جوانی مرا به تیم اصلی آورد. تا خصوصیات و شخصیت فوق العاده تیتو. گواردیولا، ریکارد و همچنین سرا فرر.

جانشین ژاوی: زمانی من را جانشین گواردیولا معرفی کردند  و این بار مسئولیت سنگینی به دوش من گذاشت و نمی خواهم با نام بردن از  کسی چنین اتفاقی را برای او نیز به وجود آورده و باید بگویم که توانایی یک تیم همواره بیشتر از استعداد و کیفیت های فردی بازیکنان است.

سرمربیگری در قطر: آن جا مکان فوق العاده ای برای شروع و تمرین این کار است، اما همانطور که گفتم خواسته من به صورت کاملا واضح بازگشت به بارسلونا و آغاز کار در این جا است.

از دست رفتن الگوی لاماسیا: اصلا. بارسا برای 30 سال است که با این فلسفه به موفقیت رسیده و در آینده نیز بازیکنان پرورش یافته زیادی در لاماسیا در باشگاه حضور خواهند داشت.

ایکر کاسیاس: او نقش زیادی در موفقیت تیم ملی و رئال مادرید داشته و واقعا برخوردی که با وی می شود ناجوانمردانه است. من می دانم که از این اتفاقات رنج زیادی کشیده است، اما مردم باید کمی گذشته را به یاد بیاورند. من امیدوارم که شرایط برای او تغییر کند زیرا که ایکر به طور حتم لایق برخورد بهتری است. 

انریکه: با او در این فصل بارها و بارها راجع به فوتبال صحبت کرده ایم.  او همواره با من صادق و روراست بود و هیچگاه مرا فریب نداده یا دروغی به من نگفت.

اتفاقاتی فوق العاده که هنوز نیفتاده: البته! من هنوز با برگردان گل نزده یا هتریک نکرده ام، ولی خب هنوز سه بازی دیگر باقی مانده است (می خندد) شما به عنوان بازیکن همواره به این گونه مسائل فکر می کنید اما بالاتر از همه اینها وقتی به انتهای مسیر می رسید، تنها می توانید از کسانی که در این مدت با شما بوده و در زمین کنار یکدیگر به میدان رفتید تشکر کنید.

خرید جدید برای خط میانی:  واقعا بازیکنان فوق العاده ای داریم. آندرس به عنوان رهبر  و هماهنگ کننده آن است. ایوان سرعت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این دو رافینیا و سرجی روبرتو نیز هستند و از نظر من رسانه ها به جای نقل و انتقالات بیشتر باید بر روی خود فوتبال تمرکز کرده و بیشتر عملکرد بازیکنان را در زمین فوتبال بررسی کنند.

تقابل با پیرلو: همواره گفته ام که از هواداران آندره آ پیرلو هستم. ما از 16، 17 سالگی و در رقابت های نوجوانان در برابر همدیگر بازی کردیم و هیچ فوتبالیست دیگری استعداد او در حضور در مرکز زمین بازی را ندارد. اعلام پیرلو درباره جدایی از یوونتوس در صورت کسب قهرمانی لیگ قهرمانان؟ امیدوارم در یووه ماندگار شود!

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس