کد خبر 418398
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

تحلیلگر و روزنامه‌نگار تحقیقی برجسته آمریکایی در یادداشتی به نقش موساد در اتهام‌زنی‌های واشنگتن به حزب‌الله لبنان و ایران پرداخته است.

به گزارش مشرق،‌ وبگاه تحلیلی «تروث آوت» در گزارشی به قلم گرث پورتر، نویسنده و مورخ سرشناس آمریکایی به انتقاد از اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم چند عضو حزب‌الله به بهانه واهی وجود تسلیحات سنگین در اقامتگاه آن‌ها در نیجریه، نوشته است که واشنگتن بر اساس دستورالعمل‌های موساد عمل می‌کند.

این خبرنگار تحقیقی آمریکا در این مورد، نوشت: «در حالی که اتهاماتی نظیر آنچه علیه سه تبعه لبنانی در نیجریه مطرح گردید و یا ادعای همکاری میان ایران و القاعده، توسط وزارت خزانه داری آمریکا مطرح شده اما سرویس اطلاعاتی اسرائیل تعیین کننده خطوط اصلی در این اتهامات کذایی به شمار می آید.»

در ادامه این گزارش آمده است: «وزارت خزانه داری در ماه فوریه بیانیه‌ای منتشر کرده و طی آن از اعمال تحریم علیه سه تبعه لبنانی در آفریقا به جرم ارتباط با "سازمان تروریستی حزب الله" خبر داد. اما در پشت پرده این بیانیه، آژانس امنیتی اسرائیل موساد قرار دارد که به واسطه عوامل خود در نیجریه این تصویرسازی از اتباع لبنانی را به ایالات متحده منتقل کرده است. و اینکه چگونه سرکوب واقعیت و القای اکاذیب توسط وزارت خزانه داری به افکار عمومی تحویل داده می‌شود.

این نخستین بار نیست که وزارت خزانه داری علیه افراد و سازمان‌های خارجی بر اساس اطلاعات نادرست و گمراه کننده‌ای که انعکاس خط تبلیغاتی اسرائیل است، اینگونه عمل می‌کند. در سال  2011، این وزارتخانه مدعی شد که ایران توافقی پنهانی با القاعده داشته و بر اساس آن اجازه استفاده از خاک این کشور برای اجرای عملیات‌های تروریستی القاعده فراهم شده است. این در حالی است که مدارک مستند نشان می‌دهد تنها توافق انجام شده در ارتباط با آزادی گروگان ایرانی در ازای آزادی تعدادی از زندانیان القاعده توسط تهران بوده است.»

نویسنده در ادامه با اشاره به مسئولیت وزارت خزانه داری آمریکا برای کمک به تبلیغات اسرائیل در زمینه تروریسم، افزود: «جورج بوش در سال 2004 و در پاسخ به لابی گری‌های آیپک (کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل) و دیگر سازمان‌های حامی اسرائیل دفتر اطلاعات مالی و تروریسم را در این وزارت خانه تشکیل داد که درآن نقطه نظرات لابی‌های اسرائیلی منعکس می‌گردد.»

این نویسنده و مورخ سرشناس آمریکایی با اشاره به متن بیانیه وزارت خزانه داری درباره اتهام علیه سه تبعه لبنانی در نیجریه، خاطرنشان کرد: «مفاد این بیانیه به وضوح نمایانگر تفکر غالب اسرائیل در قبال حزب الله _سازمانی تروریستی که نمایندگی‌هایی به منظور حملات تروریستی مداوم در سراسر دنیا دارد_ می باشد. همکاری موساد با سرویس امنیتی نیجریه اساس این بیانیه وزارت خزانه‌داری بوده که بی‌اعتباری آن مدتی بعد اثبات شد.

براساس توافق امنیتی پنهان میان اسرائیل و نیجریه، هرگونه فعالیت حزب الله در این کشور آفریقایی به گزارش تل‌آویو خواهد رسید. به گزارش وب سایت وردتریبیون در 14 اوت 2013، اسرائیل در ازای آموزش نیروهای امنیتی نیجریه و محافظت از زیرساخت‌های انرژی این کشور، در جریان تمامی فعالیت های حزب الله در این کشور آفریقایی قرار میگیرد.»

پایگاه تروث آوت در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر تناقض منافع ایران و حزب الله با صادرات سلاح به نیجریه تصریح کرد: «ادعای وجود تسلیحات متعلق به حزب‌الله در زیرزمین خانه متهمان، ادعایی مشکوک است چراکه هیچ مدرکی برای اثبات فعالیت حزب الله در نیجریه یافت نشد.»

پورتر در انتها تاکید کرد: «پل پیلار، افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز درباره توافق پنهانی میان ایران و القاعده گفته است که این ادعا بسیار گمراه کننده است. این در حالی است که وزارت خزانه داری و دفتر اطلاعات مالی و تروریستی این وزارت خانه همچنان اعتماد بی چون و چرای خود به اطلاعات ارائه شده توسط اسرائیل را ادامه می دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس