کد خبر 418777
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا در زمینه فعالیت‌های تحریمی علیه ایران و حزب‌الله، در خدمت سرویس جاسوسی اسرائیل قرار دارد.

به گزارش مشرق، گرت‌پورتر نویسنده و منتقد آمریکایی وزارت خزانه‌داری آمریکا را حامی دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی معرفی کرد که حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی و ایران را حامی تروریسم جلوه می‌دهد. وی ضمن یادداشتی در وبگاه تحلیلی «تروث اوت» نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای خبری در ماه فوریه اعلام کرد که ۳ تبعه لبنانی ساکن آفریقا را به جرم وابستگی به «هسته تروریستی حزب‌الله» در نیجریه، تحریم کرده است اما در پس این خبر، عوامل «موساد» (سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی) در نیجریه قرار دارند که چنین تصویری از این افراد ساخته‌اند. در واقع، این وزارت خزانه داری آمریکا است که واقعیت‌هایی را که دال بر دروغین بودن ادعاهای فوق هستند، کتمان می‌کند.

این تحلیلگر و تاریخ‌نگار آمریکایی خاطرنشان کرد این نخستین بار نیست که وزارت خزانه‌داری آمریکا، عوامل خارجی خود را در راستای تقویت دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی به کار می‌گیرد. این وزارت در سال ۲۰۱۱ میلادی، ادعا کرد که ایران با گروه تروریستی «القاعده» محرمانه توافق کرده است تا از خاک این کشور برای عملیات‌های خود استفاده کند. در حالی که براساس شواهد روشن، تهران از طریق مجاری دیپلماتیک تلاش می‌کرد ایرانی‌هایی را که القاعده در پاکستان در مقابل آزادی زندانیان خود، گروگان گرفته بود، آزاد کند. نهادی که مسئولیت مستقیم این گونه اقدامات را برعهده دارد، «اداره اطلاعات مالی و تروریسم» در وزارت خزانه‌داری آمریکاست.

پورتر معتقد است «آیپک» (بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا) و سایر سازمان‌های حامی اسرائیل در سال ۲۰۰۴ میلادی درخواست تأسیس چنین نهادی را مطرح کردند و تیم «جرج بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز به این درخواست پاسخ مثبت داد. این نهاد مستقیماً از موساد حمایت می‌کند.
نویسنده آمریکایی می‌افزاید: سرویس‌های اطلاعاتی نیجریه توافقنامه امنیتی محرمانه‌ای با موساد منعقد کرده‌اند تا این سازمان اسرائیلی اخبار مربوط به حزب‌الله را مدیریت و هدایت کند.

به نوشته پورتر، «مصطفی فواز»، «فوزی فواز» و «عبدالله تاحینی» سه لبنانی ساکن نیجریه که تحریم و بازداشت شده بودند، یک پارک تفریحی و سوپرمارکت در شهر «ابوجا» داشتند. اتهام آنها مشارکت در «فعالیت‌های مربوط به تروریسم»، «انبار کردن سلاح‌های سنگین» و «عضویت در هسته تروریستی حزب‌الله» بوده است.

سرویس امنیتی دولتی نیجریه در سال ۲۰۱۳ حزب‌الله را به ساماندهی عملیات خرابکارانه علیه اهداف غربی و اسرائیلی در این کشور متهم کرد اما چند هفته بعد ثابت شد که این ادعا دروغ است.
«مصطفی فواز» در دادگاه اظهار داشت: «پس از دستگیری و انتقال به وزارت کشور نیجریه، شش اسرائیلی به مدت ۱۴ روز از وی بازجویی کردند و به او اجازه خوابیدن ندادند.

به گفته این سه لبنانی که به تروریست بودن متهم شدند، ‌در بازجویی آنها هیچ مقامی از نیجریه حاضر نبوده است.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس