کد خبر 418324
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

یک منبع مسئول تاکید کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جسد خلبان مراکشی را که هواپیمایش در استان صعده سقوط کرده بود، تحویل گرفت. در همین حال عبدربه منصور هادی در ریاض دیداری با سفیر اتحادیه اروپا در یمن و همچنین با فرستاده سازمان ملل به یمن داشت. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی نیز تاکید کرده است که حملات و بمباران یمن تا زمان تسلیم شدن انصارالله ادامه دارد.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی بوابة الفجر نوشت: یک منبع مسئول در فرودگاه بین‌المللی صنعاء اعلام کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جسد یاسین بحتی، خلبان مراکشی را که چند روز قبل هواپیمایش در منطقه وادی نشور در استان صعده در شمال یمن سقوط کرد تحویل گرفت و این اقدام پس از میانجی‌گری جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل به یمن صورت گرفت.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری یمنی سبأ گفت که جسد این خلبان مراکشی از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به دولت مراکش تحویل داده خواهد شد.

این منبع خاطرنشان کرد: تحویل جسد خلبان مراکشی این پیام را به ائتلاف می‌دهد که هر چقدر هم که دست به جنایت‌ها علیه مردم بزرگ یمن بزند اما یمنی‌ها به قوانین بین‌المللی متعهدند.

پیشتر ارتش مراکش اعلام کرده بود که هواپیمای F16 که در ائتلاف عربی در حملات به یمن مشارکت دارد مفقود شده است.

در همین حال جنبش انصارالله مسئولیت سرنگون کردن این جنگنده در منطقه وادی نشور در استان صعده را برعهده گرفت.

ائتلاف متجاوز به یمن: بمباران تا زمان تسلیم شدن حوثی‌ها ادامه دارد

احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف ضد یمن بر از سرگیری تمامی عملیات ائتلاف عربی علیه یمن تاکید کرد و عنوان داشت که این ائتلاف حملات خود را متوقف نخواهد کرد تا اینکه حوثی‌ها تسلیم شوند.

در همین حال عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه تمدید آتش‌بس اقدامی بیهوده بود، اعلام کرد که کشورهای ائتلاف به شدت نسبت به این امر تاسف می‌خورند که آتش بس اهداف انسانی خود را محقق نکرد.

وی مدعی شد که کشورهای ائتلاف بر این باورند که ادامه تحرکات حوثی‌ها و هم‌پیمانانشان در داخل اراضی یمن و در مرزهای عربستان نقض آتش بس است.

پیشتر عادل جبیر دیداری با ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دفتر وزارت خارجه در ریاض داشت.

ریاض یاسین در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت که در این دیدار مسائل بسیاری در مورد بحران یمن به ویژه آتش بس موقت و کنفرانس ریاض مورد بررسی قرار گرفت.

پیشتر جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن تمدید آتش بس انسانی در یمن را تایید می‌کند.

دیدار عبداللطیف بن راشد الزیانی با اسماعیل ولد الشیخ در مورد پیشبرد روند سیاسی در یمن

در همین حال عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نشستی در دفترش در ریاض با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن داشت.

در این دیدار راه‌های تقویت هماهنگی‌ها و همکاری‌ها میان شورای همکاری با سازمان ملل جهت پیشبرد روند سیاسی در یمن براساس طرح‌ شورای همکاری فارس و خروج‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت و همچنین آخرین تحولات و اوضاع در یمن و راه‌های تقویت و افزایش تلاش‌ها جهت ارسال کمک‌ها به مردم یمن مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، الزیانی در نشستی با سفیران کشورهای گروه 14 در یمن در خصوص تلاش‌های بین‌المللی برای ادامه روند سیاسی در یمن گفت‌وگو کرد.

دبیرخانه شورای همکاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که الزیانی و این سفیران در خصوص تلاش‌های بین‌المللی برای ادامه روند سیاسی در یمن جهت تحقق امنیت و ثبات در یمن گفت‌وگو کردند.

دیدار عبدربه منصور هادی با سفیر اتحادیه اروپا و فرستاده سازمان ملل به یمن

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن با سفیر اتحادیه اروپا در یمن در مقر اقامتش در ریاض دیدار کرد.

در این دیدار تحولات یمن و پیشبرد روند سیاسی براساس طرح شورای همکاری و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت و همچنین آخرین تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت.

عبدربه منصور هادی اظهار کرد که مشکلات یمن جز از طریق گفت‌وگوی هدفمند که مبتنی بر شراکت ملی واقعی باشد حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد که یمن با گام‌هایی ثابت به سمت کشور یمن جدید حرکت می‌کند.

وی مدعی شد که کنفرانس ریاض نشستی برای تمامی مردم یمن از اقشار سیاسی و اجتماعی مختلف است و در مرحله فوق العاده برای نجات یمن و ساخت کشور برگزار شده است.

در همین حال سفیر اتحادیه اروپا در یمن بر حمایت از روند سیاسی در این کشور و امنیت و ثبات یمن تاکید کرد و از تمامی طرف‌های سیاسی در یمن خواست تا به طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت پایبند باشند.

در همین حال عبدربه منصور هادی، دیداری با اسماعیل ولد شیخ احمد داشت. در این دیدار تحولات یمن و اوضاع انسانی در این کشور و راه‌های افزایش تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بمباران مناطقی در عدن، الضالع و صنعاء

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان تجاوزات خود را به مردم یمن در چند منطقه پس از پایان آتش بس انسانی از سرگرفتند.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که در این حملات مقرهای انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در دو شهر عدن و الضالع در جنوب یمن هدف قرار گرفت.

این جنگنده‌ها همچنین به شدت مواضع نظامی در منطقه فج عطان در غرب صنعاء را هدف قرار دادند.

پیشتر ریاض یاسین در مصاحبه با رویترز گفته بود که ائتلاف به آتش بس جدیدی فکر نمی‌کند اما فرودگاه‌ها و اسکله‌هایی که از آنها برای ارسال محموله‌های کمکی استفاده خواهد شد، هدف قرار نخواهد گرفت.

تماس تلفنی وزیر دفاع عربستان و آمریکا

محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در تماس تلفنی با آشتون کارتر همتای آمریکایی خود به بررسی آخرین تحولات منطقه و عملیات عربستان در یمن پرداخت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    خداوند عذاب عبدالعزیز آل سعود مال یهود را شدید کند
  • علی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    آقایون خادم الحرمین میتوانند امروز به امت پیغمبر (ص ) بگویند که قبر حضرت زهرا ( س ) کجاست؟ و چرا قبر او تا کنون مخفی مانده ؟ چرا قبر کسانیکه قبل از او و بعد از او از دنیا رفتند مخفی نماند؟ آیا برای امت رسول الله این جای سوال ندارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس